Egyre kevesebb az elérhető szakember, és a problémát nem oldja meg a telemedicina.
Március óta közel 20 ezer magyarországi páciens tapasztalta meg, hogyan működik a digitális bőrgyógyászat, és milyen ellátásban részesülhetnek általa. A rendszer hátterében futó döntéstámogató algoritmus azonban nemcsak a bőrelváltozások felismerésére használható, egy sor olyan egészségügyi szakág létezik, amelyben ilyen megoldásokkal felgyorsítható a diagnosztizálás és a leletértékelés folyamata. Ez nemcsak a páciensek számára lehet kényelmesebb, hanem az orvosok munkáját is jelentősen megkönnyíti - írja a qubit.hu.
...
Magyarország az első Európában, amely olyan összetett szolgáltatást nyújtott a bőrgyógyászat területén a nagyközönségnek, amelyben a leletértékelés, a diagnosztizálás és a kezelési terv kiállítása is digitális.
A projekt kezdete óta az AIP Derm öt hónap alatt közel 20 ezer beteget kezelt, és több mint 600 rákgyanús esetet szűrt ki a fejlesztők beszámolói alapján. Az átfogó megoldást a szoftvert fejlesztő AIP Medical Holding Zrt. társalapítója, Kovács Máté mutatta be azután, hogy a rendszert hónapok óta élesben is használják a gyógyításban.
Egyre kevesebb az elérhető szakember, és a problémát nem oldja meg a telemedicina
Kovács szerint a legfontosabb probléma, amire a digitális egészségügynek megoldást kell találnia, a szakemberhiány. Az általa hivatkozott WHO-becslés szerint 2030-ra globális szinten tízmilliós nagyságrendben hiányoznak majd szakemberek a szakmából, ami azt jelenti, hogy ott is kialakulhatnak ellátási nehézségek, ahol most még nagyjából elégséges a személyzet. „Ezért mi a fejlesztés legelső lépésétől kezdve abban gondolkodunk, hogy egy olyan digitális egészségügyi rendszert hozzunk létre, amiből a páciensek és az orvosok egyszerre profitálnak, és ami képes ellensúlyozni a növekvő orvoshiányt” – mondta.
További részletek a cikkben.