• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Pár hónapos korban jeleznék a nyelvi fejlődés zavarát

Lapszemle 2019.03.25 Forrás: InfoRádió
Pár hónapos korban jeleznék a nyelvi fejlődés zavarát

A fejlődési zavarok közé tartozik az autizmus, az értelmi képességi és a nyelvfejlődési zavar.

Pár hónapos korban előrejelezhetővé tenné a nyelvi fejlődés sikerességét egy akadémiai kutatócsoport – mondta el az InfoRádió Szigma - a holnap világa című magazinműsorában Kas Bence, az MTA Nyelvtudományi Intézet tudományos főmunkatársa.

A szókincs elsajátításának van egy tipikus menete, hogy mikor milyen mérföldköveket érnek el a nyelvi fejlődésben, például egyévesen elkezdenek szavakat mondani – mondta a szakértő. Kas Bence hangsúlyozta: érdemes figyelemmel kísérni és dokumentálni ezeket a fejlődési szakaszokat, hiszen az esetleges késés zavart okozhat a későbbi fejlődésben, akár a gyermek iskolai tanulmányai során.

A fejlődési zavarok közé tartozik az autizmus, az értelmi képességi és a nyelvfejlődési zavar. Utóbbi esetében a gyerekek nem tudják a többiekhez hasonló tempóban és minőségben elsajátítani az anyanyelvüket, az ötévesek 7 százalékát érinti. Felismerni úgy lehet, hogy a zavarban szenvedő gyerekek később kezdenek el beszélni, mondatot alkotni, nehezebben bővül a szókincsük, de megértési nehézségeik is lehetnek. A beszédük sokszor rosszul érthető, ez akadályt jelenthet a kortársakkal történő kapcsolatépítésben és a felnőttekkel való kommunikációra. A kommunikációs nehézség az iskolai tanulmányok végzése is nehezebb – tájékoztatott a szakértő.