• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Pénzbírság két szegedi betegszállító cégnek?

Lapszemle Forrás: Délmagyarország Online

Vállalták, hogy más helyett dolgoznak, de újabb anyagi terhet nem akartak magukra rakni.

Saját kapacitásuk terhére húzzák az igát a leállt cég helyett is a még talpon maradt betegszállítók Szegeden – és lehet, hogy még meg is büntetik őket – olvasható a Délmagyar – online oldalán. Mint a lap írta, március elsejével befejezte az OEP-finanszírozott betegszállítást a Maros Sped. Mivel Szeged negyede és több környező település maradt volna ezzel ellátatlanul, az Országos Tisztiorvosi Hivatal a másik három szegedi céget kötelezte, hogy vegye át ezeket a feladatokat is, tartalék autói terhére. Az érintettek akkor jelezték: ezt nem tudják vállalni, hiszen nincs tartalék személyzet, és a felmerülő pluszköltségekkel sem szeretnék tovább nehezíteni amúgy is kilátástalan anyagi helyzetüket. Így végül a szolgálatban lévő aktív autókat terhelték tovább a pluszbetegekkel, a rendszer azóta is így működik.

Elszállítanak tehát mindenkit, de nem úgy, ahogyan arra kötelezték őket – ezért az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közigazgatási eljárást indított a Nüke Kft. és a Medico-Trans ellen. Akár pénzbírságot is kaphat a két cég. Utóbbi májusban biztosan leáll, a Nüke pedig – ha nem kap megfelelő finanszírozást – júliusban. Az ok: pénzhiány.

A harmadik cég, az EKITEP Kft. márciusban jelentett tartalék autóval végzett fuvarokat az OEP-nek, de azt visszadobták azzal az indokkal, hogy erre nem adnak finanszírozást. Egyszerűen nem tudja az egyik kéz, mint csinál a másik. Köteleznek valamire, aztán felháborodnak, hogy arra finanszírozást kérnek – emelte ki Tanács Róbert, az Országos Betegszállító Szolgálat Csongrád megyei irányító szervezetének vezetője, aki lapunk legutóbbi cikke után egyfajta számháborúba keveredett az OEP főosztályvezető-helyettesével. Kőrösi László egy tévéadásban azt mondta: a betegszállítók OEP-finanszírozása 180 forint kilométerenként. Tanács Róbert szerint valóban ennyinek kellene lennie, ő viszont 100 forinttal számol.

A futott kilométerek 40%-a üresjárat, amit nem fizet ki senki. Pedig ahhoz, hogy elmenjünk a betegért, vagy ha kitettük, visszamenjünk, szintén kell üzemanyag – mondta el, hozzátéve: mivel az önköltséges működéshez is kilométerenként 75–80 forint hiányzik a kasszából, lassan valóban nem marad senki, aki talpon tud maradni. – Kőrösi László szerint nincs veszélyben a betegszállítás Csongrád megyében. De valamiért csak becsődölnek sorra a cégek – fűzte hozzá a szakember.