"Vision Zero" címmel tűzte ki a 2050-re elérendő célját az EU, hogy lehetőleg a nullához közelítsék a halálos közlekedési balesetek számát.
Digitális jogosítványt, a bírságok szigorodó, határokon átívelő behajtását, a fiataloknak pedig ideiglenes „kezdőjogosítvány” bevezetését hozhatja magával a közlekedésbiztonság javítását célzó csomagjában az Európai Unió – írja hvg360.
"Vision Zero" címmel tűzte ki a 2050-re elérendő célját az EU, hogy amennyire lehetséges, a nullához közelítsék Európában a halálos közeledési balesetek számát. Az igen ambiciózus közlekedésbiztonsági célhoz új szabályokat is rendelnek az európai jogalkotók, amelynek keretében kiemelten foglalkoznak a fiatal sofőrökkel, az alkoholos és módosult tudatállapotban vezetés elleni fellépéssel és a szabályszegők büntetésének határokon átívelő, szigorodó behajtásával – egyebek mellett. Fontos, hogy sok egyéb jogalkotási területtel szemben a személyek és áruk szabad áramlásának uniós alapelvei miatt a jogosítványok kérdése uniós hatáskör, így ezen a területen kötelező érvényű szabályozást alkotnak az uniós intézmények.
Elfogadását illetően üzenetértékű, hogy az e heti plenáris ülés előtt az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottsága mind a határon átívelő információcseréről, mind a járművezetéstől való eltiltásról szóló dossziét nagy többséggel szavazta meg múlt héten. A plenáris voks után az EP várhatóan jövő év első negyedévében tető alá hozhatja a csomagról történő megállapodást, mely az Európai Bizottság idén márciusban közzétett javaslatára épül.
A cél növelni a közúti közlekedés valamennyi résztvevőjének biztonságát, megkönnyíteni a közlekedési szabályok határokon átnyúló végrehajtását és korszerűsíteni a vezetői engedélyekre vonatkozó szabályokat. Van mit javítani a statisztikákon, hiszen az EU útjain évente több mint 20 ezer ember veszíti életét közlekedési balesetben.
Ezt emeli ki a téma EP-s jelentéstevője a francia zöldpárti Karima Delli is, aki a szakbizottsági szavazást követően úgy fogalmazott:
"Szándékunk, hogy 2050-re megcélozzuk a nulla közúti halálesetet, és hatékonyabb rendszert hozzunk létre a kezdő járművezetők balesetekkel szembeni védelmére" - olvasható a hvg360.hu-n.