• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Próbajogsit vezetne be az EU a fiataloknak

Lapszemle 2023.12.14 Forrás: hvg360
Próbajogsit vezetne be az EU a fiataloknak

"Vision Zero" címmel tűzte ki a 2050-re elérendő célját az EU, hogy lehetőleg a nullához közelítsék a halálos közlekedési balesetek számát.

Digitális jogosítványt, a bírságok szigorodó, határokon átívelő behajtását, a fiataloknak pedig ideiglenes „kezdőjogosítvány” bevezetését hozhatja magával a közlekedésbiztonság javítását célzó csomagjában az Európai Unió – írja hvg360.

"Vision Zero" címmel tűzte ki a 2050-re elérendő célját az EU, hogy amennyire lehetséges, a nullához közelítsék Európában a halálos közeledési balesetek számát. Az igen ambiciózus közlekedésbiztonsági célhoz új szabályokat is rendelnek az európai jogalkotók, amelynek keretében kiemelten foglalkoznak a fiatal sofőrökkel, az alkoholos és módosult tudatállapotban vezetés elleni fellépéssel és a szabályszegők büntetésének határokon átívelő, szigorodó behajtásával – egyebek mellett. Fontos, hogy sok egyéb jogalkotási területtel szemben a személyek és áruk szabad áramlásának uniós alapelvei miatt a jogosítványok kérdése uniós hatáskör, így ezen a területen kötelező érvényű szabályozást alkotnak az uniós intézmények.

Elfogadását illetően üzenetértékű, hogy az e heti plenáris ülés előtt az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottsága mind a határon átívelő információcseréről, mind a járművezetéstől való eltiltásról szóló dossziét nagy többséggel szavazta meg múlt héten. A plenáris voks után az EP várhatóan jövő év első negyedévében tető alá hozhatja a csomagról történő megállapodást, mely az Európai Bizottság idén márciusban közzétett javaslatára épül.

A cél növelni a közúti közlekedés valamennyi résztvevőjének biztonságát, megkönnyíteni a közlekedési szabályok határokon átnyúló végrehajtását és korszerűsíteni a vezetői engedélyekre vonatkozó szabályokat. Van mit javítani a statisztikákon, hiszen az EU útjain évente több mint 20 ezer ember veszíti életét közlekedési balesetben.

Ezt emeli ki a téma EP-s jelentéstevője a francia zöldpárti Karima Delli is, aki a szakbizottsági szavazást követően úgy fogalmazott:

"Szándékunk, hogy 2050-re megcélozzuk a nulla közúti halálesetet, és hatékonyabb rendszert hozzunk létre a kezdő járművezetők balesetekkel szembeni védelmére" - olvasható a hvg360.hu-n