• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Rendezni kell a pénztártagok sorsát

Lapszemle Forrás: Világgazdaság Online

A megmaradt kasszák közül soknak csak pár hónapra elegendő a tartaléka.

Felkerült a Parlament honlapjára a hétvégén az a jelentés, amely a magánnyugdíjpénztárak működését ismerteti. A több mint 100 oldalas dokumentum egyebek között a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (KEHI), a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) és az Állami Számvevőszék vizsgálatának eredményeit is tartalmazza - írja a Világgazdaság Online.

A PSZÁF először itt közzétett, a magánnyugdíj-pénztári szektorról szóló jelentésében megjegyzi, hogy bár a magánnyugdíj-pénztári szektor a töredékére csökkent, még mindig létezik. Az utolsó visszalépési hullám után is maradt 78 ezer pénztártag, és legalább középtávon marad néhány szolgáltató is. Mindezek miatt fontos lenne, hogy a jogszabályok egyértelműen, hosszú távon és méltányosan rendezzék az intézmények és a tagok sorsát. Ehhez át kell tekinteni a jelenlegi jogszabályokat, és aktualizálni is szükséges azokat.

A felügyelet azt is megállapította, hogy a demográfiai folyamatok tükrében az 1997-es nyugdíjreform logikus lépés volt, de további feltételei is lettek volna: le kellett volna szorítani az aktuális költségvetési hiányt. Ez azonban nem történt meg, sőt némelyik kormány éppen a nyugdíjreformot próbálták felhasználni a magas költségvetési hiány legitimálására. A PSZÁF jelentése példaként említi a svédországi feltőkésített állami nyugdíj-alrendszert – ami nem azonos az első pillér reformjával kapcsolatban sokszor említett „svéd rendszerrel".

A svéd tőkefedezeti pillérben a számlákat nem egymással versengő szolgáltatók, hanem egyetlen központi nyugdíjadminisztrátor vezeti. A magyar magánpénztári rendszer hibája a svéddel szemben az volt, hogy fölösleges és drága párhuzamos adminisztrációs rendszereket kellett kiépíteni, kevésbé volt átlátható a tagok számára, sőt a tagok tisztánlátását még inkább elvették a toborzó ügynökök, akiknek az alkalmazása szintén drága volt. Nem volt elég erős a verseny a befektetők között sem, ez alacsonyabb hozamban és drágább vagyonkezelésben mutatkozott meg. Részletek a teljes cikkben.