• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Rengeteg a 13 évnél idősebb mentőautó

Lapszemle Forrás: Magyar Nemzet

Csak Somogy megyében 11 olyan mentőautót használnak, amely elmúlt 13 éves, azaz már nem dolgozhatnának.

Egy, a Magyar Nemzet birtokában lévő állomásvezetői értekezletről készült emlékeztetőben az olvasható, hogy jövőre további hat olyan mentőgépkocsival kell számolni Somogy megyében, amely meghaladja a jogszabályban maximált 13 éves életkort. Mindez pedig egyértelműen azt bizonyítja, hogy országszerte számos, a jogszabályban előírtnál jóval öregebb autót is használ mentésre az Országos Mentőszolgálat (OMSZ).

A lap több öreg mentőautó forgalmi engedélyét is megkapta a közelmúltban. Van közöttük számos olyan, amelyet már több mint 15 éve gyártottak és helyeztek üzembe. Mint ismert, korábban a jogszabály tíz évben maximálta a mentésben részt vevő gépkocsik életkorát, és a „korhatárt" csak nemrég emelték 13 évre. Enélkül ugyanis az Országos Mentőszolgálatnál több száz autót kellett volna leállítani, ami veszélyeztette volna a terület működőképességét.

Az Országos Mentőszolgálat gépjárműosztályának első embere, Dobó István elektronikus levélben kérte a műszaki vezetőket, hogy a leállítások hatását gondolják át, és a megfelelő szervezéssel, átcsoportosítással tartsák fenn a mentés működőképességét. Ha azonban saját hatáskörben nincs meg az átszervezés feltételrendszere, úgy javaslataikkal együtt haladéktalanul küldjék meg az Országos Mentőszolgálatnak. A járművek üzemeltetésére addig is kizárólag a forgalombiztonságot megőrző, lehető legkisebb ráfordítás engedélyezhető - olvasható az üzenetben.

A kiöregedett járművek sorsáról később intézkednek, addig azokat a telephely védett területén kell tárolni leltár után kiürített állapotban, az üzemanyaglopás megelőzése céljából üres tankkal - szögezi le a műszaki vezetőknek küldött dokumentum.