Az engedélyek megszerzéséhez már nem elegendő a háziorvosi igazolás.
Ez év elejétől a járási hivatalokban állítják ki a parkolási engedélyeket, azonban ezek megszerzéséhez már nem elegendő a háziorvosi igazolás. A mozgáskorlátozottak parkolási igazolványának kiadási szabályait, elsősorban a visszaélések kiszűrésére szigorították: a 2011. július 2-a előtt kiállított háziorvosi szakvéleményt legkésőbb tavaly december 31-ig használhatták fel az érintettek.
A parkolási kártya kiadását, meghosszabbítását, visszavonását, cseréjét, pótlását első fokon a megyei kormányhivatal járási hivatalaiban működő okmányirodák látják el – olvasható a Dunántúli Napló – online oldalán.
A jelenlegi kártyák a rajtuk levő határidőig érvényesek, de újat már csak a rendelet szerinti orvosi szakvélemény birtokában lehet igényelni, ezt pedig a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal állítja ki.
Amennyiben a kérelem benyújtásakor nem áll rendelkezésre a megfelelő szakvélemény, akkor mellékelni kell a súlyos mozgáskorlátozott személy közlekedőképességének minősítését elősegítő orvosi dokumentációt és leleteket – közölte Kovács Kálmán, a Mozgáskorlátozottak Baranya Megyei Egyesületének elnökhelyettese. Ebben az esetben – folytatta Kovács - a járási hivatal nyolc napon belül az iratok megküldésével megkeresi a rehabilitációs szakigazgatási szervet a közlekedőképesség minősítése érdekében.
A jogszabály szerint 60 napja van a hivatalnak a szakvélemény elkészítésére. Amennyiben a beadott dokumentumokból egyértelműen megállapítható a közlekedőképesség mértéke, úgy meghozzák a határozatot, viszont ha ez nem egyértelmű, akkor orvosi vizsgálatra is behívhatják az ügyfelet. A határozat alapján az okmányiroda állítja ki a rokkantkártyát – tette hozzá Kovács Kálmán.