• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Rövidesen összeomolhat a betegszállítás

Lapszemle Forrás: Népszava

Nyolcszázmillió forint hiányzik a betegszállító cégek költségvetéséből.

Nyolcszázmillió forint hiányzik a betegszállító cégek költségvetéséből, ekkora lenne a 2012. évi kompenzáció összege a tavalyi elmaradással együtt - allítja a betegszállítók egyesülete saját számítására hivatkozva. Eközben a szolgáltatásra vonatkozó társadalmi igény harminc százalékkal emelkedett, a gépkocsik állapota viszont aggasztóvá vált – írja a Népszava – online.

Dr. Bíró Ferenc a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének (MBOE) elnöke úgy vélekedett: tavaly óta "a helyzet fokozódik". A betegszállítás költségei drasztikusan emelkedtek, elsősorban az egekbe szökő gázolajárak miatt. A finanszírozás viszont változatlan maradt. Így a betegszállítók közel egy éve nem tudják pótolni a leamortizálódott gépjárműveket.

"A kormány nyilván rendet akar teremteni, és ez érthető is, azonban az eddig elmulasztott ellenőrzéseket ezzel nem lehet pótolni. Szervezetünk jó ideje finanszírozás javító jogszabály-változtatásokat javasolt, azonban ezeknek csak egy részét fogadták el. A betegszállítás finanszírozása az elmúlt három évben abszolút értékben még csökkent is, ugyanakkor a betegszállítási igény közel harminc százalékkal növekedett" - nyilatkozta az elnök.

Az MBOE már tavaly október végén aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a gázolajár és a jövedéki adó változásai újból jelentősen növelik a betegszállítás költségeit, emiatt arányos kompenzáció szükséges. A NEFMI tavaly két alkalommal adott támogatást a többletköltségek fedezésére, ám a kapott pénz még 50 %-ban sem fedezte a gázolajár-emelkedés miatt megnövekedett tényleges kiadásokat. A hiányzó összeget a gépjármű-amortizáció pótlására szánt pénzből és hitelekből kellett fedezniük, de ez hosszú távon nem folytatható - írták, hozzátéve: a betegszállítók szervezeteknek további hitelekre nincs lehetőségük és a gépkocsik állapota is aggasztó.

Az egyesület számításai szerint a 2012. évi szükséges kompenzáció a tavalyi elmaradással együtt 800 millió forint. Ugyanakkor az idei büdzsében hiába keresik a többletköltségek fedezetét, ezért ismételten a NEFMI-hez fordultak segítségért. Az egyesület álláspontja szerint "hatékony és előremutató megoldás csak a minisztériumok szakmai támogatásával és a szükséges anyagi források biztosításával születhet" – emelték ki. E nélkül a szervezeteknek nem lesz más lehetőségük, mint csökkenteni a kilométer-teljesítményt, ehhez viszont a jogszabályi környezetet kellene módosítani.