• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Sokan bíznak az online gyógyulásban

Lapszemle 2024.10.24 Forrás: economx.hu
Sokan bíznak az online gyógyulásban

Egy felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek kétharmada az orvosi konzultáció előtt és után is keresi a tudnivalókat.

Személyes orvoshoz fordulás esetén is rengetegen kutatják az online elérhető egészségügyi információkat. Egy felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek kétharmada az orvosi konzultáció előtt és után is keresi a tudnivalókat, írja az economx.hu

A digitális megoldások iránti igény a Covid-világjárvány idején ugrott meg mind a betegek, mind az orvosok körében. Akkoriban a digitalizáció segítette a pandémia jelentette kihívások megoldását, mára pedig az egészségügyi szolgáltatók ráébredtek, hogy a sikeres működéshez elengedhetetlen a páciensekkel való aktív kommunikáció. 

Ma már nem elegendő, ha a pozitív visszajelzések szájhagyomány útján terjednek. Az online világban a betegek tudatosan választanak szolgáltatót a különféle platformokon keresztül – hívja fel a figyelmet Oláh Bertold, a Future Management stratégiai vezetője.

A Magyar Orvosi Kamara nemrégiben publikált reprezentatív felmérése is rávilágít ugyanerre, tudniillik hogy az internethasználók 90 százaléka keres rendszeresen egészséggel kapcsolatos információkat, és minden második páciens aktívan érdeklődik az okos eszközök és egészségügyi applikációk iránt, és több millióan használják már az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) és EgészségAblak mobilapplikációt, amivel egyre több szakrendelésre lehet időpontot foglalni.

További részletek az economx.hu-n