Egy felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek kétharmada az orvosi konzultáció előtt és után is keresi a tudnivalókat.
Személyes orvoshoz fordulás esetén is rengetegen kutatják az online elérhető egészségügyi információkat. Egy felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek kétharmada az orvosi konzultáció előtt és után is keresi a tudnivalókat, írja az economx.hu.
A digitális megoldások iránti igény a Covid-világjárvány idején ugrott meg mind a betegek, mind az orvosok körében. Akkoriban a digitalizáció segítette a pandémia jelentette kihívások megoldását, mára pedig az egészségügyi szolgáltatók ráébredtek, hogy a sikeres működéshez elengedhetetlen a páciensekkel való aktív kommunikáció.
Ma már nem elegendő, ha a pozitív visszajelzések szájhagyomány útján terjednek. Az online világban a betegek tudatosan választanak szolgáltatót a különféle platformokon keresztül – hívja fel a figyelmet Oláh Bertold, a Future Management stratégiai vezetője.
A Magyar Orvosi Kamara nemrégiben publikált reprezentatív felmérése is rávilágít ugyanerre, tudniillik hogy az internethasználók 90 százaléka keres rendszeresen egészséggel kapcsolatos információkat, és minden második páciens aktívan érdeklődik az okos eszközök és egészségügyi applikációk iránt, és több millióan használják már az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) és EgészségAblak mobilapplikációt, amivel egyre több szakrendelésre lehet időpontot foglalni.
További részletek az economx.hu-n.