A betegek legtöbbször az egészségügyi dolgozók, hangnemét, sértő modorát, stílusát kifogásolják.
A betegek legtöbbször az egészségügyi dolgozók, orvosok, nővérek hangnemét, sértő modorát, stílusát az emberi méltóság megsértését kifogásolják - mondta Köleszné Hanák Gabriella, a Jász-Nagykun-Szolnoki Megyei Hetényi Géza Kórház-Rendelőintézet betegjogi képviselője - Mindezek mellett nagyon sok esetben a tájékoztatás hiánya miatt fordulnak betegjogi képviselőhöz. Például azért, mert nincs megfelelően kiírva, ha valaki nem, vagy műtétes szakmák esetében, később rendel.
Akad, aki arra panaszkodik, hogy nincs lehetősége kérdeznie a betegségekről, a kezelési módokról. A várólista hosszúságára évekkel ezelőtt, egy esetben volt konkrét panasz, de az nem volt megalapozott - fűzte hozzá.
A betegjogi képviselő elmondta, hogy a panaszosok helyzetük, pillanatnyi lelkiállapotuk miatt érzékenyebbek, de ez a betegek esetében teljesen természetes. Egy súlyos betegség, egy hirtelen bekövetkező, váratlan haláleset nehezen elfogadható és feldolgozható akkor is, ha a megértő, odafigyelő dolgozók mindenben segítik a betegeket és a hozzátartozókat.
- A megkeresések száma 2008-ban a vizitdíj miatt volt magasabb, de tapasztalataink szerint a betegjogi képviselőhöz fordulók száma folyamatosan emelkedik — mondta a betegjogi képviselő.—Ma már vannak, akik az ellátás igénybevétele előtt tájékozódnak a jogaikról, lehetőségeikről -jegyezte meg.
Dr. Péter Lívia, a Jász-Nagykun-Szolnoki Megyei Hetényi Géza Kórház-Rendelőintézet orvos igazgatója arról számolt be, hogy mára szinte mindennaposak a több tízmilliós vagy még nagyobb értékű orvosi műhiba-perek, melyek az orvos, illetve intézmény pervesztésével érhetnek véget. A betegek öntudatosabbak, jobban ismerik személyiségi jogaikat és egyre több ügyvédi iroda specializálódott ezekre az esetekre, így könnyebben érvényesítik igényeiket. Egy nagyobb pervesztés akár az orvos vagy az intézmény pénzügyi helyzetét is romba döntheti.