A rendelet kiemelt figyelmet fordít arra, hogy fiatalkorúak ne juthassanak hozzá a termékről szóló információkhoz.
Rendelettel tiltanák be az újfajta dohánytermékek (Iqos, snüssz, stb…) reklámozását, kizárólag tudományosan megalapozott tényeken alapuló ismertetésre lesz lehetőség, és arra is csak nagyon szigorúan szabályozott keretek között, írja a forbes.hu.
Mi történt? A kormány új rendeletet bocsátott társadalmi egyeztetésre, mely szigorúan szabályozná a dohányboltokat az alábbiak szerint:
az utóbbi években megjelent újszerű dohánytermékek (Iqos, snüssz, dohányzási célú gyógynövények) ismertetése szigorúan meghatározott módon, kizárólag tudományosan megalapozott tényeken alapulhat.
ezen termékek termékbemutatás nem válhat reklámmá: tilos a fogyasztás ösztönzése, az adott márka népszerűsítése, illetve bármilyen, a vásárlásra ösztönző vizuális vagy szöveges elem alkalmazása.
A termékekről a tájékoztatás mindössze három módon történhet: a bolton belüli termékleírások formájában, ami mellé szóbeli tájékoztatás adható, zárt internetes felületen, 18 éven felüli, előzetesen regisztrált formában (de az online rendelés vagy bolti elővétel tilos lesz, kizárólag a bolti készletinformáció jeleníthető me9g), illetve e-mailben kiküldött tájékoztató formában.
A rendelet kiemelt figyelmet fordít arra, hogy fiatalkorúak ne juthassanak hozzá a termékről szóló információkhoz.
További részletek a forbes.hu-n.