Talán már nem kell sokat várni arra, amikor a rendelőkben való hosszas várakozást felváltja a távegészségügy.
A pozitív várakozások szerint megváltást jelenthet a jövő azok számára, akik messze laknak az egészségügyi intézményektől, nincs kedvük órákig várni egy ötperces vizitre, vagy egyszerűen túl betegnek érzik magukat ahhoz, hogy elvánszorogjanak a rendelőbe a táppénzes papírjukért. Már most világszerte számos szolgáltató látja és aknázza ki a távegészségügy előnyeit, nem is beszélve az olyan startupokról, melyek a technológiai trendeket kihasználva önálló szolgáltatásokat hoznak létre - olvasható a ReadWrite cikkének fordítása az m2mzona.hu oldalon.
Természetesen ez mind nem olyan egyszerű váltást jelent az ágazatban, mint ahogy azt az optimista forgatókönyvek vázolják. Az amerikai College of Healthcare Information Management Executives és a KLAS egészségügyi piackutató cég a valósabb megközelítés céljából készített felmérést.
Az általuk megkérdezett több mint száz informatikai vezető, IT-igazgató, eHealth területtel foglalkozó menedzser és más szakember szerint a gyakorlatban a telemedicina előtt komoly akadályok állnak A válaszadók több mint fele a támogatás fontosságát emelte ki. A valóságban azonban a biztosítók egy része nem siet, hogy az úgynevezett televiziteket kifizesse, de az is előfordul, hogy ezekért a szolgáltatásokért kevesebbet térít, mint a személyes orvos-beteg találkozásokért.
A legtöbbjük szerint az elektronikus egészségügyi adatok és a virtuális ellátási platformot nyújtó szolgáltatók közti integráció vagy egyáltalán nem létezik, vagy csak egy irányban működik. A fejlesztések fő előnyeként a betegeknek a rendszerhez való jobb hozzáférését emelték ki, valamint a válaszadók háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy bővítené az elérhető speciális szolgáltatások számát. Adam Gale, a KLAS elnöke szerint a jövő egyértelműen a tele-egészségügyben van, ugyanakkor rendkívül fontos lenne az ehhez szükséges technológiai feltételek és a támogatottság mielőbbi javítása. Az elektronikus betegadatokat kezelő szolgáltatók integrációja például szerinte még gyerekcipőben jár.