• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Testképzavarokhoz vezet a közösségi média

Lapszemle 2019.11.20 Forrás: bien.hu
Testképzavarokhoz vezet a közösségi média

Egyre több az olyan plasztikai műtét, ahol a lányok azt kérik, legyenek olyanok, mint ahogy a Snapchat filtereken kinéznek.

Szépen lassan a közösségi média nagykutyái is kezdik felismerni, hogy nem minden tevékenységük segíti a fiatal fiúk és lányok mentális egészségét – legalább is erre utal az, hogy az Instagram nemrég bejelentette, hogy kiveszi a plasztikai műtétes filtereit az applikáció 24 óráig látható sztorijai közül. Az elhatározás egy újabb lépés afelé, hogy az Instagram ne a lájkvadászatról és a képmutatásról szóljon - írja a bien.hu.

Tavaly röppent fel az a szörnyű hír, hogy egyre több az olyan plasztikai műtét, ami során a fiatal lányok azt kérik: legyenek olyanok, mint ahogyan a Snapchat filtereken kinéznek. Ez elsősorban az arccsont megemelését, az orr kisebbítését és a száj nagyobbítását jelentette, de volt, aki az arcéléből faragtatott le azért, hogy úgy nézzen ki, mint saját maga snapchates karikatúrája. Ez volt talán az első lépés afelé, hogy a közösségi média komolyan vegye, milyen hatással van a fiatal lányok és fiúk önképére, és arra, hogy hogyan látják magukat a filterek és tökéletes képek hatására.

Az Instagram éppen ezért ugyan lassú, de kitartó munkával elkezdte leépíteni azokat a funkcióit, amik ilyen hatással lehetnek a fiatalokra. Pár országban már teszteli, hogy milyen az, amikor nem jelennek meg a kedvelésszámok a képek alatt, és nemrég eltüntette az olyan posztokat, amelyek káros fogyókúrás termékeket hirdettek, valamint a testképzavarokat népszerűsítették. Most itt az újabb újdonság: a 24 órán keresztül látható sztorikhoz tartozó filtereket gyártó Spark AR, ami egyébként szintén a Facebook tulajdonában van, ahogy az Instagram is, bejelentette, hogy felhagy a plasztikai műtétek eredményeit utánzó filterek gyártását befejezi.

További részletek a cikkben.