A jelenlegi magyar jogszabályi környezetnél szigorúbb önkéntes irányelveket vezetett be az ETOSZ.
Az orvostechnikai beszállítói szektor vállalatai közül elsőként az Egészségügyi Technológia és Orvostechnikai Szállítók Egyesülete (ETOSZ) tagvállalatai implementálták a hazai ágazati önszabályozó előírásaik közé azon európai ágazati elvárásokat, melyek minden korábbinál nagyobb transzparenciát biztosítanak – értesült a MedicalOnline.
Eddig is erős volt az az Etikai Kódex, amelyet néhány pontban – a nemzetközi szervezetek irányelveinek módosításai nyomán – a legutóbbi közgyűlésükön megváltoztattak – mondta a lapnak dr. Holchacker Péter, a 28 tagvállalatot tömörítő, az innovatív kórháztechnikai piac döntő részét lefedő szervezet igazgatója.
A jövőben minden olyan szolgáltatási vagy támogatási szerződésről, amelyet az ETOSZ tagvállalatai az egészségügyben dolgozó szakemberekkel kötnek– például konferencia részvételi díj, szakértői megbízások, szakmai együttműködések –, beszámolnak az érintett fél munkáltatójának, ezzel is tájékoztatva a kórházvezetést, hogy a közöttük létrejött kapcsolat jogszerű és etikus. Az etikai előírások azonban nem avatkoznak bele a felek közötti viszonyrendszerbe: pusztán a megállapodás vagy támogatás céljáról és tárgyáról kell tájékoztatni a munkaadót.
Emellett a jövő évtől a cégek nyilvánosan, saját felületeiken vagy az ETOSZ, illetve valamely európai érdekképviseleti szerv erre a célra rendszeresített nyilvános felületen közzéteszik azoknak a támogatásoknak az összegét is, amelyekkel az egészségügyi intézményeket, egészségügyi szakembereket vagy egyéb egészségügyi szervezeteket, alapítványokat támogatnak – ismertette lapunkkal a változásokat Holchacker Péter. További részletek itt olvashatók