• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Tíz BKV-hajón találtak problémákat

Lapszemle 2019.06.14 Forrás: index.hu
Tíz BKV-hajón találtak problémákat

A 11 darab 40-50 éves személyszállító hajó többsége forgalomba állhat, ha lezáródik a Hableány balesetének ügye.

Lezajlott a BKV hajóinak biztonságtechnikai felülvizsgálata, mondta az Indexnek Bolla Tibor vezérigazgató. A felülvizsgálatot a Hableány balesete után rendelték el. Mint az igazgató közölte, a Hableány nem tartozik a BKV tulajdonába, de mivel nem tudták a baleset okát, biztonsági okból úgy gondolták, hogy érdemes a BKV 11 darab saját személyszállító hajóját is átvizsgálni.

A rendkívüli ellenőrzésen a biztonsági felszerelést rendben találták, a feltárt kisebb üzemeltetési-karbantartási problémákat nyolc hajón kijavították az üzemeltetők, két hajó azonban nem állhat addig forgalomba, amíg főleg a motor füstölésével kapcsolatos gondokat nem orvosolják, egy hajó pedig eleve a javítódokkban volt.

Bolla közölte, hogy a BKV nem saját maga működteti a hajókat. A 11 hajót három különböző társaságnak adták ki üzemeltetésre, a működtetés mellett a karbantartás is ezeknek a cégeknek a felelőssége. A baleset után felhívták az összes cég figyelmét, hogy fokozottan figyeljenek a biztonsági szempontokra.

 

A BKV 11 személyhajójából nyáron egyszerre nyolc darab üzemel menetrendszerűen a Duna fővárosi szakaszán, télen pedig öt hajó jár. A baleset után a BKV leállíttatta a menetrendszerű forgalmat, a hajók nem futnak ki, amíg a Hableány balesetének kivizsgálása be nem fejeződik. (Fotó: BKV)