A benzines autóknál jelentősen csökkent a káros összetevő, a dízeleseknél azonban sokkal kevésbé finomított az üzemanyag.
Két évtizede még a világ megmentését várták tőle. Ahogy egyre növekedett a dízel hatékonysága (egyre többet autózhattunk kevesebb gázolaj felhasználásával), úgy remélték többen és többen, hogy a kevesebb üzemanyag felhasználása csökkenti majd a légszennyezést, a szén-dioxid-kibocsátást, és olcsóbbá teszi az autózást. A remények nem igazolódtak be, ma már sokan katasztrófának tartják a dízelautók elterjedését - olvasható a The Atlantic cikke nyomán az mno.hu-n.
A nagyvárosok levegőminősége nem javult, hanem romlott. 2015 és 2016 végén olyan szmog borította be Párizst, hogy ideiglenesen a világ legszennyezettebb levegőjű városa lett, megelőzve Pekinget is. A füstködért a dízelautókat okolták, és szmogriadót vezettek be. Ugyanezek a jelenségek sok más városban, például Londonban is megfigyelhetők.
A hatvanas évek óta a benzinüzemű motorok kipufogógázában jelentősen csökkent az egészségre káros, környezetszennyező összetevők koncentrációja a füstszűrők és a katalizátortechnológia fejlődésével. A dízelolaj azonban sokkal kevésbé finomított üzemanyag, több benne például a nagyon kis szemcseméretű, rendkívül egészségkárosító hatású összetevő, valamint a nitrogén-dioxid, amely súlyos szerepet játszik a szmog kialakulásában.
További részletek a weboldalon.