• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Továbbra sincs központi szabályozása az elektromos rollerezésnek

Lapszemle 2023.01.30 Forrás: vg.hu
Továbbra sincs központi szabályozása az elektromos rollerezésnek

Dániában ellehetetlenítették, Franciaországban betilthatják ezt a közlekedési formát, miközben hazákban mindenki a vonatkozó KRESZ-módosításra vár.

„A mentők statisztikái elsősorban az egészségkárosodás jellege szerint tartalmaznak adatokat. A közlekedési balesetek kategóriáján belül az elektromos rollerrel kapcsolatos események egzakt száma azért sem megállapítható, mert az ilyen körülmény sokszor a helyszínen sem egyértelmű, illetve azt a szakmai esetleírás nem feltétlenül tartalmazza” – írta a Világgazdaságnak az Országos Mentőszolgálat kommunikációs osztálya. A lap arra volt kíváncsi, hogy 2022-ben hány olyan e-rolleres baleset történt, amely egészségügyi ellátást vont maga után.

A Népszava tavaly augusztusban publikálta a Manninger Jenő Baleseti Központ (korábban Országos Baleseti Intézet) munkacsoportjának felmérését. Az adatgyűjtésből kiderült, hogy 2021 márciusa és októbere között 1553-an szenvedtek balesetet kétkerekű eszközzel és részesültek orvosi ellátásban sürgősségi ügyeletükön. Közülük 1115-en kerékpárral, 296-an rollerrel, 142-en pedig mechanikus rollerrel közlekedtek. 

A kutatás eredményei arra is rávilágítottak, hogy míg a biciklis sérültek 4, a rolleresek 6, addig az elektromos rolleresek 27 százaléka, azaz több mint negyede volt ittas, és az éjszakai órákban érte a baj.

Az egyik legnépszerűbb márka, az Inokim Hungary képviseletében Böröndi Péter a Világgazdaságnak azt mondta, hogy a bérlők és a tulajdonosok nagyon várják a központi iránymutatást, mert jelenleg senki sincs tisztában azzal, hogy mi az, ami megengedett és mi az, ami nem. „Valószínűleg három kategóriába sorolják be a rollereket a jövőben: a kis méretűeket ezt követően is ki lehet bérelni, a közepesek a kerékpár megfelelői lesznek, míg a nagyok kismotorként funkcionálnak majd és biztosítás is kell rájuk. Böröndi szerint mivel a törvények nincsenek feketén-fehéren lefektetve, így a közlekedési balesetek során a rollerek kismotorként kerülnek a statisztikai adatokba.További résztletek a teljes cikkben