• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Hány éves kortól ajánlott az anyajegyszűrés?

      Hány éves kortól ajánlott az anyajegyszűrés?

    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

  • egynapos sebészet
    • "Sokkal több beteget tudunk ellátni az egynapos sebészet során"

    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

      Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

Továbbra sincs központi szabályozása az elektromos rollerezésnek

Lapszemle 2023.01.30 Forrás: vg.hu
Továbbra sincs központi szabályozása az elektromos rollerezésnek

Dániában ellehetetlenítették, Franciaországban betilthatják ezt a közlekedési formát, miközben hazákban mindenki a vonatkozó KRESZ-módosításra vár.

„A mentők statisztikái elsősorban az egészségkárosodás jellege szerint tartalmaznak adatokat. A közlekedési balesetek kategóriáján belül az elektromos rollerrel kapcsolatos események egzakt száma azért sem megállapítható, mert az ilyen körülmény sokszor a helyszínen sem egyértelmű, illetve azt a szakmai esetleírás nem feltétlenül tartalmazza” – írta a Világgazdaságnak az Országos Mentőszolgálat kommunikációs osztálya. A lap arra volt kíváncsi, hogy 2022-ben hány olyan e-rolleres baleset történt, amely egészségügyi ellátást vont maga után.

A Népszava tavaly augusztusban publikálta a Manninger Jenő Baleseti Központ (korábban Országos Baleseti Intézet) munkacsoportjának felmérését. Az adatgyűjtésből kiderült, hogy 2021 márciusa és októbere között 1553-an szenvedtek balesetet kétkerekű eszközzel és részesültek orvosi ellátásban sürgősségi ügyeletükön. Közülük 1115-en kerékpárral, 296-an rollerrel, 142-en pedig mechanikus rollerrel közlekedtek. 

A kutatás eredményei arra is rávilágítottak, hogy míg a biciklis sérültek 4, a rolleresek 6, addig az elektromos rolleresek 27 százaléka, azaz több mint negyede volt ittas, és az éjszakai órákban érte a baj.

Az egyik legnépszerűbb márka, az Inokim Hungary képviseletében Böröndi Péter a Világgazdaságnak azt mondta, hogy a bérlők és a tulajdonosok nagyon várják a központi iránymutatást, mert jelenleg senki sincs tisztában azzal, hogy mi az, ami megengedett és mi az, ami nem. „Valószínűleg három kategóriába sorolják be a rollereket a jövőben: a kis méretűeket ezt követően is ki lehet bérelni, a közepesek a kerékpár megfelelői lesznek, míg a nagyok kismotorként funkcionálnak majd és biztosítás is kell rájuk. Böröndi szerint mivel a törvények nincsenek feketén-fehéren lefektetve, így a közlekedési balesetek során a rollerek kismotorként kerülnek a statisztikai adatokba.További résztletek a teljes cikkben

Legolvasottabb cikkeink