Egységesen kellene az egészségügyi kampányokat meghirdetni, mert biztosan sikeresebbek lennének, mint ha egyedül veszik fel a harcot.
Nagyobb sebességbe kell kapcsolni a magyar lakosság egészséggel kapcsolatos edukációjában – így lehet összefoglalni a Klasszis Média Egészséggazdaság – Menedzser Egészség című konferenciáján elhangzott panelbeszélgetést, amelyben olyan szakértők vettek részt, mint Szalóki Katalin, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének (AIPM) igazgatója, Dr. Pilling János pszichiáter, a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének egyetemi docense és Dr. Torzsa Péter háziorvos, a Semmelweis Egyetem, Családorvosi Tanszék tanszékvezetője, egyetemi tanár, s amelyről az mfor.hu tudósított.
„A tudományos kommunikációnak rendkívül nagy szerepe van, amit egyre több orvos-influenszer alkalmaz is. Látható, hogy egyesek milyen jól szólítják meg az embereket. Hiszen itt van egy generációváltás, a fiatalabb kollégák jóval aktívabbak és jobban értik, milyen üzeneteket juttassanak el a magyar lakosságnak. Már csak azért is fontos, mert példának okáért elhízásban is elöl járnak a magyarok, Málta után a másodikok vagyunk a sorban Európában” – mutatott rá Szalóki Katalin az orvosi kommunikáció egyik vetületére.
Pilling János arra hívta fel a figyelmet, hogy valóban van egy generációváltás, ugyanakkor olyan kommunikációs zajban élünk, hogy nehéz a hiteles hangokat megkülönböztetni a hiteltelenektől.
A szakértő jónak tartja, hogy egyre több háziorvosnak van már szakmai média (például Facebook) -oldala, ahol ismereteket közölnek, vagy a kórházak is egyre többször saját közösségi oldalukon, esetleg a honlapjukon folytatnak edukációt – ezek mindig több emberhez eljutnak, mint a személyes beszélgetések. Hasonlóképpen egyre több egészségügyi intézmény tesz közzé szakmai ismeretterjesztő videókat a Youtube-on is.
„De a legjobb lenne, ha egy központi állami egészségügyi információs oldal létrejönne, ahol mindenről olvashatnának a betegek, Angliában például van már ilyen” – tette hozzá Dr. Pilling János.
A háziorvos szerint valóban vannak döccenők a kommunikációban, például a vastagbélrákszűrés program jelenleg is folyik az országban, mégsem hallunk róla. Egységesen kellenének az egészségügyi kampányokat meghirdetni, mert biztosan sikeresebbek lennének, mint ha egyedül veszik fel a harcot.
Továbbiak a teljes cikkben