• nátha
    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

    • A gyakori fülbetegségektől is megóvhat  a helyes orrfújás

      A gyakori fülbetegségektől is megóvhat  a helyes orrfújás

    • Honnan ismerhetjük fel a nátha szövődményét?

      Honnan ismerhetjük fel a nátha szövődményét?

  • melanóma
    • Itt az éves anyajegyszűrés ideje!

      Itt az éves anyajegyszűrés ideje!

    • Esztétikai probléma, vagy rákmegelőző állapot?

      Esztétikai probléma, vagy rákmegelőző állapot?

    • Nagykanizsán több százan vettek részt a melanóma-vizsgálaton

      Nagykanizsán több százan vettek részt a melanóma-vizsgálaton

  • egynapos sebészet
    • Lassan elkészül az orosházi kórház egynapos sebészeti részlege

      Lassan elkészül az orosházi kórház egynapos sebészeti részlege

    • Több műtétet vállalnának az egynapos sebészetek

      Több műtétet vállalnának az egynapos sebészetek

    • Egynapos sebészet: felmérés és tanulságok

      Egynapos sebészet: felmérés és tanulságok

Új trükkök az árubemutatós megtévesztéseknél

Lapszemle 2018.10.08 Forrás: inforadio.hu Szerző:
Új trükkök az árubemutatós megtévesztéseknél

A hatóságok azt tapasztalták, hogy az eladással is járó árubemutatókat a cégek magánlakásokba tették át.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium adatai szerint három év alatt havi 43-ról átlagosan 3-ra szorult vissza az árubemutatós megtévesztések száma. Mint Keszthelyi Nikoletta, a tárca fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára az InfoRádiónak elmondta, az Országgyűlés 2015-ben fogadta el azt a törvénymódosítást, amellyel tilossá vált a hitelközvetítés és az ingyenes juttatások reklámja. Korábban a kereskedők kisebb vagy jelentéktelen értékű termékekkel csábították a bemutatókra elsősorban a kiszolgáltatott időseket, akik azután a tudtukon kívül, a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlat miatt, hosszú távú pénzügyi kötelezettséget vállaltak.

A kereskedők - a helyettes államtitkár szerint - máris alkalmazkodnak az új jogszabályi környezethez. A fogyasztóvédelmi ellenőrzéseken új jelenségként a hatóságok azt tapasztalták, hogy az eladással is járó árubemutatókat a cégek magánlakásokba tették át: a termékek köre áttevődött egészségügyi területre, egyes esetekben maguk a bemutatók "ingyenes egészségnapként vagy szűrővizsgálatként" reklámozzák magukat, egészségügyi állapotfelmérést végeznek, elkérik az emberek adatait, majd otthon keresik fel őket, és ott történik a termékeladás.

Legolvasottabb cikkeink