A hatóságok azt tapasztalták, hogy az eladással is járó árubemutatókat a cégek magánlakásokba tették át.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium adatai szerint három év alatt havi 43-ról átlagosan 3-ra szorult vissza az árubemutatós megtévesztések száma. Mint Keszthelyi Nikoletta, a tárca fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára az InfoRádiónak elmondta, az Országgyűlés 2015-ben fogadta el azt a törvénymódosítást, amellyel tilossá vált a hitelközvetítés és az ingyenes juttatások reklámja. Korábban a kereskedők kisebb vagy jelentéktelen értékű termékekkel csábították a bemutatókra elsősorban a kiszolgáltatott időseket, akik azután a tudtukon kívül, a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlat miatt, hosszú távú pénzügyi kötelezettséget vállaltak.
A kereskedők - a helyettes államtitkár szerint - máris alkalmazkodnak az új jogszabályi környezethez. A fogyasztóvédelmi ellenőrzéseken új jelenségként a hatóságok azt tapasztalták, hogy az eladással is járó árubemutatókat a cégek magánlakásokba tették át: a termékek köre áttevődött egészségügyi területre, egyes esetekben maguk a bemutatók "ingyenes egészségnapként vagy szűrővizsgálatként" reklámozzák magukat, egészségügyi állapotfelmérést végeznek, elkérik az emberek adatait, majd otthon keresik fel őket, és ott történik a termékeladás.