• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Új trükkök az árubemutatós megtévesztéseknél

Lapszemle 2018.10.08 Forrás: inforadio.hu
Új trükkök az árubemutatós megtévesztéseknél

A hatóságok azt tapasztalták, hogy az eladással is járó árubemutatókat a cégek magánlakásokba tették át.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium adatai szerint három év alatt havi 43-ról átlagosan 3-ra szorult vissza az árubemutatós megtévesztések száma. Mint Keszthelyi Nikoletta, a tárca fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára az InfoRádiónak elmondta, az Országgyűlés 2015-ben fogadta el azt a törvénymódosítást, amellyel tilossá vált a hitelközvetítés és az ingyenes juttatások reklámja. Korábban a kereskedők kisebb vagy jelentéktelen értékű termékekkel csábították a bemutatókra elsősorban a kiszolgáltatott időseket, akik azután a tudtukon kívül, a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlat miatt, hosszú távú pénzügyi kötelezettséget vállaltak.

A kereskedők - a helyettes államtitkár szerint - máris alkalmazkodnak az új jogszabályi környezethez. A fogyasztóvédelmi ellenőrzéseken új jelenségként a hatóságok azt tapasztalták, hogy az eladással is járó árubemutatókat a cégek magánlakásokba tették át: a termékek köre áttevődött egészségügyi területre, egyes esetekben maguk a bemutatók "ingyenes egészségnapként vagy szűrővizsgálatként" reklámozzák magukat, egészségügyi állapotfelmérést végeznek, elkérik az emberek adatait, majd otthon keresik fel őket, és ott történik a termékeladás.

Legolvasottabb cikkeink