A kérdések nyomán nyert információk elengedhetetlenek ahhoz, hogy a beteg a megfelelő ellátásban részesülhessen.
Mára napi szintű nehézséget okoznak a mentésirányítóinak azok a bejelentők, akik ellehetetlenítik a beteg állapotának kikérdezését, ezáltal pedig a megfelelő mentőegység kiválasztását és riasztását - írja pénteki bejegyzésében az Országos Mentőszolgálat, melyet a szeretlekmagyarorszag.hu idézett.
A szervezet szerint sokan megtagadják a válaszadást a bajtársaik kérdéseire, mondván, „csak küldje a kocsit!”, vagy saját belátásuk szerint „rendelnek” maguknak mentőegységet: „rohamkocsit követelek”.
Emellett pedig számtalan alkalommal olyan válogatott sértésekkel és fenyegetésekkel tarkítják bejelentésüket, mint „mi a k… anyádat képzelsz magadról, te féreg?”, „Feljelentelek, ha nem ér ide a mentő 5 percen belül!”, „ha tovább húzod az időt, megtalállak”.
„Természetesen megértjük a pszichés megterhelést, melyet azok a betegek és hozzátartozóik élnek át, mikor vészhelyzet miatt kényszerülnek segítséget kérni. Azonban az életmentő hivatást azért választották bajtársaink, hogy bajbajutottakon segítsenek, ennek pedig szóbeli bántalmazásuk, testi épségük, akár életük veszélyeztetése nem képezhetné részét. A támadások, fenyegetések ezt a segítségnyújtást akadályozzák és a beteg ellátását is ellehetetleníthetik” - írta az OMSZ a bejegyzésben.
A szervezet azt is hozzátette, hogy a telefonon feltett kérdések szigorú protokollok alapján hangzanak el, és az általuk nyert információk elengedhetetlenek ahhoz, hogy a beteg a megfelelő ellátásban részesülhessen. (Fotó: OMSZ)