Tudni fogják, hogy ütemezési vagy sorrendiségi hiba miatt húzódik a beteg operációja. Ha az ellátó hibázik, szankciókra számíthat.
Bár az elmúlt évek várólista-csökkentési programjai sikeresnek tekinthetőek, és bebizonyosodott, hogy a többletforrások célzott becsatornázásával jó eredményeket lehet elérni, még mindig nagy eltéréseket tapasztalnak az egyes intézmények várólistáinak hosszában – mondta a Magyar Kórházszövetség XXIX. kongresszusán Kiss Zsolt, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) megbízott főigazgatója. A pozitív tapasztalatok ismeretében több újítást is terveznek - tudósított a medicalonline.hu.
A jövőben egy algoritmus valamennyi regisztrált beteg esetében lehetővé teszi annak megállapítását, hogy miért húzódik az ellátás ideje. Ha az ütemezésben vagy sorrendiség felállításában elkövetett hibák miatt nyúlik hosszúra a várakozási idő, a szolgáltató – tíz napos türelmi határidő után – „hibás tervezés" minősítés miatt szankciókra számíthat. A hosszas várakoztatás csak orvosszakmailag indokolt esetben fogadható el, vagy akkor, ha a beteg nem jelenik meg a kiírt időpontban a műtéten – tette hozzá a mb. főigazgató.
Beszámolt arról is, hogy új típusú ellátási listákra jelezték igényüket a szakmák, hogy megfelelően ütemezhessék például a sorozatterápiákat, vagy a többszereplős ellátási eseményeket. Ezek mellett a járóbeteg-szakellátás valósidejű betegfogadási listáinak előkészítése is folyamatban van az alapkezelőnél. A teljes cikk itt olvasható