Az egészségtelen termékek népszerűsítése növeli a nem fertőző betegségek kialakulásának kockázatát a cukorbetegségtől egészen a rákig.
Az Egészségügyi Világszervezet szerint az anyatej-helyettesítő készítmények marketingje hátráltatja a szoptatás támogatására irányuló erőfeszítéseket. Ezért azt kéri a WHO, aki ilyen káros reklámot lát, a jelezze nekik - írja a ripost.hu.
Az anyatej-helyettesítő tápszerek piacát nehéz ellenőrizni a cégek sokrétű, nagy hatású és kifinomult marketingtevékenysége miatt. A WHO éppen ezért létrehozott egy mesterséges intelligencia-vezérelt eszközt, és arra kéri az embereket, hogy ha olyan reklámmal találkoznak, amelyek a gyerekekre negatív hatású termékeket népszerűsítenek vagy szoptatásellenesek, jelentsék azt nekik az alkalmazáson keresztül.
Alkalmazás a gyerekekért
A platform annak érdekében készült, hogy minél többen részesei lehessenek egy egészségesebb társadalom megteremtésének. A mesterséges intelligencia vezérelte eszköz abban segít, hogy a különböző európai országok, köztük Magyarország is hatékonyan nyomon tudja követni a kifejezetten gyermekeket célzó káros termékek reklámjait és ha kell, akkor megfelelően szabályozni is tudja ezeket. Káros reklámnak minősül a gyermekek estében az, amelyik dohányterméket, alkoholt, magas sótartalmú élelmiszert vagy sok cukrot tartalmazó élelmiszert reklámoz. De ide sorolhatók az anyatej-helyettesítőkről vagy a csecsemőknek és kisgyermekeknek szánt élelmiszerekről szóló reklámok egy csoportja is.
Miért veszélyesek az ilyen reklámok?
A anyatej-helyettesítők és a kisgyermekeknek szánt élelmiszerek marketingje, különösen a digitális marketing veszélyezteti a szoptatás védelmére, előmozdítására és támogatására irányuló erőfeszítéseket - fogalmaz a világszervezet. Egyértelmű bizonyítékok van arra, hogy bizonyos marketingstratégiák széles körben történő alkalmazása aláássa a csecsemők és kisgyermekek optimális táplálási gyakorlatát, ideértve a szoptatást, valamint a biztonságos és megfelelő kiegészítő táplálást. Ez pedig összességében veszélyezteti a gyermek túlélését, növekedését és fejlődését. Emellett egyértelmű bizonyítékok vannak arra is, hogy a csecsemőknek és gyermekeknek szánt egészségtelen termékek népszerűsítése növeli a nem fertőző betegségek kialakulásának kockázatát a cukorbetegségtől és a szív- és érrendszeri betegségektől egészen a rákig. Ezenkívül a gyorsételek és a cukros italok online marketingje összefügg a gyermekkori túlsúly és elhízás problémájával is.
További részletek a cikkben.