A hirdetői toplistán egyre több a gyógyszeripari szereplő.
A listaáras reklámköltés 3,4 százalékkal csökkent az elmúlt évben − derül ki a Napi Gazdaság idézte Kantar Media adataiból, ám a tényleges visszaesés ennek a többszörösére tehető. A tévés piac szereplői 15−20 százalékos mínuszról beszélnek a saját médiatípusukban, amit nem valószínű, hogy ellensúlyozni tudtak az évek óta egyre szűkülő print vagy az egyik országos adóját éppen tavaly elvesztő rádiós piac bevételei.
A mérleget némiképp javítja az online és a köztér: az előbbi display-bevételei a médiatulajdono-sok és sales house-ok bevallása szerint 11 százalékkal nőttek 2011-hez képest, az utóbbi pedig stagnált.
A hirdetői toplistán egyre több a gyógyszeripari szereplő, és egyre hátrébb szorulnak a telekomcégek és a bankok, autós céggel pedig a 43. helyen találkozunk először. A Teva Magyarország a 39. helyről a hetedikre lépett előre, amihez hasonlót az elmúlt években nem nagyon láttunk. A háttérben a tavalyi év legnagyobb márkabevezetése, pontosabban újrabevezetése áll: 14 év szünet után a Wick termékcsalád visszatért a patikákba és a médiába. A szeptemberben indult kampányra listaáron több mint 2 milliárd forintot költött a Teva.