• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Az akadálymentesség nem fakultatív feladat

Regionális hírek Forrás: Weborvos

Az M3-as metró felújítása során biztosítsák annak teljes körű akadálymentességét - kéri a MEOSZ.

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) arra kéri a kormányt és a fővárost, hogy – törvényi kötelezettségüknek eleget téve – az M3-as metró felújítása során biztosítsák annak teljes körű akadálymentességét. A MEOSZ egyetlen olyan felújítási megoldást sem tud elfogadni, amely ismét évtizedekre kizárja a mozgássérült embereket Budapest legforgalmasabb metróvonalának használatából - írták közleményükben.

A Magyar Nemzet tegnap megjelent írása szerint az M3-as vonalon a megnövekedett beruházási költségek miatt a megállókat nem újítanák fel, csak a pályát és a szerelvényeket. Amennyiben a megállók nem újulnak meg, nem történik meg a vonal akadálymentesítése sem, így a mozgássérült emberek továbbra is kiszorulnak a 3-as metróból. Ezzel a kormány és a főváros újabb évtizedekre rekeszti ki őket a budapesti közösségi közlekedés egyik legfontosabb vonaláról.

Az akadálymentes közösségi közlekedés megteremtése nem fakultatív feladat és nemcsak a mozgáskorlátozott emberek számára fontos, hanem megkönnyíti az idős emberek, a babakocsival közlekedők és a poggyászt cipelők utazását is. Az M3-as metróvonal akadálymentesítésének elmaradása azt üzeni, hogy a magyar állam másodosztályú polgárokként kezeli a fogyatékos embereket. Emellett nemzetközi jogot sért, és figyelmen kívül hagyja az Európai Unió 2010-2020 időszakra szóló fogyatékosságügyi stratégiáját, amely a „Megújított elkötelezettség az akadálymentes Európa megvalósítása iránt“ címet viseli.

A MEOSZ arra kéri a kormányt és a fővárosi közgyűlést, hogy ne különböztesse meg hátrányosan a mozgássérült embereket. Tegyen eleget hazai és nemzetközi jogi kötelezettségeinek, valósítsa meg a 3-as metró megállóinak felújítását és teljes körű akadálymentesítését.