A mérések sem a munkálatok közben, sem azokat követően nem mutattak ki azbesztet a munkaterület környékén.
Befejeződött a fővárosi Közlekedési Múzeum épületének azbesztmentesítése, így folytatódhat a bontás a Liget Budapest projekt keretében - közölte a munkálatokat összefogó Városliget Zrt. pénteken az MTI-vel. Kiemelték, hogy a munkafolyamat szakszerűen, biztonságosan és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően zajlott. A társaság jelezte, hogy azt egy komoly szakmai tapasztalattal rendelkező, kifejezetten erre szakosodott cég végezte el. A levegőtisztasági mérések sem a munkálatok közben, sem azokat követően nem mutattak ki azbesztet a munkaterület környékén.
A Magyar Azbesztmentesítők Szövetsége elnökének közreműködésével mérték fel korábban a Közlekedési Múzeum épületét e szempontból, és az 1980-as években készült épületrészben mutattak ki nagyobb mennyiségben kötött formában azbesztet, amelynek kezelése a megfelelő előkészületek mellett kockázatmentesen megoldható - írták.
Noha az épületben talált veszélyes anyagok kezelése ezt nem indokolta volna, a Városliget Zrt. elővigyázatosságból, a többszörös túlbiztosítás jegyében védőfóliával látta el az érintett épületrészt - közölték, hozzátéve, az előkészítő felmérések alapján a megfelelő engedélyekkel és komoly tapasztalattal rendelkező, kifejezetten azbesztmentesítésre szakosodott vállalkozót, az Ignis Kft.-t bízták meg a veszélyes anyagot tartalmazó szerkezeti elemek kiszerelésével és elszállításával.
A közleményben az áll: a főváros egyik legnépszerűbb múzeuma kívül-belül, alapjaiban születik újjá a Liget Budapest projektnek köszönhetően. A korábbiaknál kétszer nagyobb kiállítás jön létre, amely kortárs eszközrendszerrel felel majd meg a 21. századi követelményeknek. Nemcsak technikatörténeti kiállítás lesz, hanem társadalomtörténeti tárlat is, amely bemutatja, hogyan hatott a közlekedés a társadalomra, és milyen igények szülték a technológiai innovációkat.
A Városliget Zrt. hozzátette, a megújult Közlekedési Múzeum olyan élményt ad majd a látogatóknak, amely a tárgyak mellett a történeteket hozza előtérbe, szinte moziszerűen bemutatva az elmúlt korok közlekedéstechnológiai történetét. A múzeum épületét a Pfaff Ferenc által jegyzett, eredeti kiviteli tervek felhasználásával állítják helyre a Mérték Építész Stúdió segítségével.