Az orvosok és a betegek számára is nagy segítséget jelent a Debreceni Egyetem új szolgáltatása.
Virtuális Ambulancia néven telefonos konzultációra van lehetőség a Kenézy Gyula Egyetemi Kórház szakrendelésein. A tervek szerint később a Klinikai Központ egyes ambulanciáin is bevezetik ezt a korszerű és kényelmes szolgáltatást, írja a dehir.hu.
A Bethlen utcai rendelőintézet telefonközpontjába érkeznek a hívások, a rendkívüli helyzetben a megszokottnál többen keresik a diszpécsereket. Egy call centerből irányítják át a pácienseket szükség esetén a Kenézy Egyetemi Kórház megfelelő szakrendelésének Virtuális Ambulanciájára.
Csaknem száz orvos és szakdolgozó egymást váltva fogadja a hívásokat a rendelőkben. A pácienseket tanácsokkal látják el, újabb telefonos konzultációt javasolhatnak, vagy szükség esetén időpontot is foglalhatnak a betegnek személyes vizsgálatra. Az új egészségügyi szolgáltatás alapja informatikai fejlesztés.
– A vonal végén az orvos fogadja a hívást, előtte ott van az a felület, ahol látja a páciensnek a korábbi leleteit, a szakmai call centeres által fölvett kérdőívek eredményeit – fogalmazott Vincze Szilvia, a Debreceni Egyetem Webportál-, Alkalmazásfejlesztés és VIR Központjának vezetője.
Tóth Tibor, a Kenézy Egyetemi Kórház járóbeteg-ellátási orvosigazgatója hangsúlyozta: a Virtuális Ambulancia nem kiváltja a hagyományos szakrendelést, hanem kiegészíti azt. Járványveszély idején pedig különösen fontos, hogy a Virtuális Ambulanciával sok várótermi üldögélést és szükségtelen orvos-beteg találkozót lehet elkerülni.