• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Virtuális ambulancia Debrecenben

Lapszemle 2020.05.16 Forrás: dehir.hu
Virtuális ambulancia Debrecenben

Az orvosok és a betegek számára is nagy segítséget jelent a Debreceni Egyetem új szolgáltatása.

Virtuális Ambulancia néven telefonos konzultációra van lehetőség a Kenézy Gyula Egyetemi Kórház szakrendelésein. A tervek szerint később a Klinikai Központ egyes ambulanciáin is bevezetik ezt a korszerű és kényelmes szolgáltatást, írja a dehir.hu.

A Bethlen utcai rendelőintézet telefonközpontjába érkeznek a hívások, a rendkívüli helyzetben a megszokottnál többen keresik a diszpécsereket. Egy call centerből irányítják át a pácienseket szükség esetén a Kenézy Egyetemi Kórház megfelelő szakrendelésének Virtuális Ambulanciájára.

Csaknem száz orvos és szakdolgozó egymást váltva fogadja a hívásokat a rendelőkben. A pácienseket tanácsokkal látják el, újabb telefonos konzultációt javasolhatnak, vagy szükség esetén időpontot is foglalhatnak a betegnek személyes vizsgálatra. Az új egészségügyi szolgáltatás alapja informatikai fejlesztés.

– A vonal végén az orvos fogadja a hívást, előtte ott van az a felület, ahol látja a páciensnek a korábbi leleteit, a szakmai call centeres által fölvett kérdőívek eredményeit – fogalmazott Vincze Szilvia, a Debreceni Egyetem Webportál-, Alkalmazásfejlesztés és VIR Központjának vezetője.

Tóth Tibor, a Kenézy Egyetemi Kórház járóbeteg-ellátási orvosigazgatója hangsúlyozta: a Virtuális Ambulancia nem kiváltja a hagyományos szakrendelést, hanem kiegészíti azt. Járványveszély idején pedig különösen fontos, hogy a Virtuális Ambulanciával sok várótermi üldögélést és szükségtelen orvos-beteg találkozót lehet elkerülni.