• nátha
    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

  • melanóma
    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

    • Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

      Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

    • Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

      Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

  • egynapos sebészet
    • Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

      Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

    • Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

      Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

    • Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

      Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

Ezért nem jön össze olyan sokaknak a tartós fogyás

Egészségmagazin 2021.07.08 Forrás: Weborvos
Ezért nem jön össze olyan sokaknak a tartós fogyás

A legrosszabb fogyási tanácsok: Élj vízen és minimális szénhidráton, koplalj napokig vagy hetekig, eddz kifulladásig!

A hőn áhított forma elérése bizony nem mindig olyan könnyű feladat. Azonban a megtartása még nehezebb. Miért buknak el olyan sokan, és híznak vissza egy sikeresnek mondható fogyókúra után? Ezek a leggyakoribb hibák!

Mi az a jojó-effektus?

Jojó-effektusnak nevezzük, amikor valaki a fogyás után újra hízni kezd, majd ismét lefogy, és megint jelentősen gyarapodik a testsúlya. Ez több okból is problémás, hiszen a szervezet nehezen tolerálja ezeket a gyakori testsúlyingadozásokat. Az ideális súlykontroll megteremtéséhez kiegyensúlyozott és rendszerszerű táplálkozási szokásokra, illetve életvitelre van szükség.

Miért nem sikerül sokaknak a tartós fogyás?

Ezek a legjellemzőbb okok:

Irreális, egészségtelen étrendet követnek

Sajnos csodadiéták és extrém gyors idő alatt eredményt hozó módszerek nincsenek. Sokan ennek ellenére próbálkoznak a szinte szénhidrátmentes étrenddel vagy a zsírok teljes megvonásával, ami letargikus közérzethez és akár súlyos betegségekhez is vezethet.

Melyek a legrosszabb fogyási tanácsok?

Ezeket soha ne fogadd meg, hiszen az egészséged veszélyezteted!

● Élj vízen és minimális szénhidráton!

● Koplalj napokig vagy hetekig!

● Eddz kifulladásig!

Miért nem szabad soha koplalni?

Szervezeted megfelelő működéséhez fehérjére, zsírra, szénhidrátra és vitaminokra egyaránt szükséged van. Habár a mérleg lehet kedvező számokat mutat egy hosszú böjtölés után, de a szervezeted rendkívül kimerül a koplalástól. Ez enerváltságot és a szervek károsodását okozza. Éhezés helyett inkább válogasd meg alaposan, hogy mi kerüljön a tányérodra!

Nem tartják fenn a magas fehérjebevitelt

Tény, hogy a diétázók számára a magasabb fehérjebevitel és az alacsonyabb szénhidrátbevitel működik a legjobban. Ezt sokan be is tartják fogyókúrázás közben, viszont a diétázás végével már nem figyelnek oda a kellő mennyiségű protein fogyasztására. Ekkor pedig ismét az étlapra kerülnek a szénhidrátban bővelkedő, zsírosabb és alacsony fehérjetartalmú fogások is, ami szintén előidézi a jojó-effektust.

Mely húsok tartalmaznak sok fehérjét?

● Csirke

● Pulyka

● Sovány marhahús

● Pisztráng

● Hering

● Lazac

Mely gyümölcsök tartalmaznak sok fehérjét?

● Narancs

● Barack

● Szeder

● Banán

● Szőlő

● Alma

Mely zöldségek tartalmaznak sok fehérjét?

● Burgonya

● Brokkoli

● Spenót

● Lencse

● Borsó

● Bab

Abbahagyják az edzést

A konditeremben vagy a futópályán nehezen leadott súlyfelesleg hamar visszajöhet, ha abbamarad az edzés. Ha kiesik a rendszeres mozgás, sokkal kevesebb kalóriát égetsz. Így hiába volt jó az eddigi étrend, ami ezentúl fogyás helyett éppen az ellenkezőjét fogja kiváltani.

Mennyit kell edzeni hetente a fogyáshoz?

Érdemes legalább háromszor 1 órát. Azonban az edzés ideje helyett sokkal mérvadóbb az intenzitása. Ugyanis testsúlyt leadni csakis kalóriadeficit esetén lehet. Ez azt jelenti, hogy naponta több kalóriát kell elégetned, mint amennyit bevittél a táplálkozással.

Túl sok időt töltenek egy helyben ülve

Az elmúlt 1-2 évtizedben még többen töltik akár az egész napjukat is otthon ülve telefonozással vagy sorozatozással. Ez a mozgásszegény életmód pedig egyenes út a testsúlygyarapodáshoz, hiszen ülés közben alig éget kalóriát a szervezet.

Mi a megoldás?

Válassz kinti szabadidős programokat! A közösségi média pörgetése vagy az új sorozatok összes részének azonnali megnézése helyett tegyél egy kellemes sétát a szabadban! Vagy kocogj egy kicsit az esti naplementében, foglalkozz a kerteddel, és maradj mozgásban!

Amint látszik az eredmény, visszatérnek a régi étkezési szokások

Végül következzen a leggyakoribb ok, amiért sokan ismét felszedik a nehezen leadott súlyt! A legtöbben ott rontják el, hogy újra elkezdenek nagyobb mennyiségben enni, amikor a tükörképük már az ideális látványt mutatja.

Hogyan tartsd fenn az egészséges étrendet?

Vezess étkezési naplót! Ez a legjobb technika arra, hogy tudatosan étkezz. Így megelőzheted az esetleges falási rohamokat, illetve az elhízást okozó ételek fogyasztását.

Hogyan pörgesd fel a fogyást természetesen módon?

Ha egy kis extrát szeretnél a gyorsabb és látványosabb eredmények érdekében, érdemes a rostot és gyógynövénykivonatokat tartalmazó súlykontroll kapszula mellett döntened.

A tartós fogyás fokozott odafigyelést igényel. A legfontosabb, hogy a kívánt alak elérése után is tartsd meg az egészséges étkezési szokásaid, és ne hagyj fel az edzéssel! Így garantáltan megtartod a formád, és nem kell aggódnod az oly gyakori jojó-effektus miatt sem.

Kapcsolódó hírek

Legolvasottabb cikkeink