Az Országos Mentőszolgálat elkészítette és eljutatta a szaktárcához a gyermekmentés középtávú stratégiáját.
„Részletekről egyelőre még nem volna ildomos beszélni, az azonban tény, hogy a gyermekmentés fejlesztéséről a szakmai köreiben nagyjából megegyeznek a vélemények" – mondta el a Weborvosnak az Országos Mentőszolgálat OMK gyermeksürgősségi csoportvezetője. Dr. Krivácsy Péter szerint ugyan lehetetlen elérni az elméleti célt, nevezetesen, hogy mindenkinek azonos esélyeket biztosítsanak a mentésben – mégis képzéssel, az eszközpark fejlesztésével, illetve a gyermekmentő kocsik számának növelésével lehet és kell javítani a helyzeten.
A szakember emlékeztetett rá: már kilenc éve, hogy elindult Budapesten az OMSZ és a Szent Márton Alapítvány közreműködésével az első gyermekrohamkocsi. Két évvel ezelőtt lépett munkába – szintén közös üzemeltetéssel – a Magyar Gyermekmentő Alapítvány gyermekmentő orvosos kocsija, amely ugyan betegszállításra nem alkalmas, ám a műszerezettsége megegyezik a rohaméval. Azokon a területeken, ahová a rohammentő nem jutna el időben, gyakran két közös kocsit is indítanak, egy klasszikus mentőt, illetve egy orvosos gyermekmentőt, amelyek közösen látják el, majd juttatják kórházba a gyermeket. Ahol pedig végleg reménytelen lenne a gyermekroham időben való megérkezése, kiemelt kocsik teljesítenek szolgálatot.
A gyermekmentés tehát meglehetősen Budapest-centrikus és a fővárostól távolodva a feltételek egyre nehezednek. Krivácsy Péter úgy véli, a helyzeten javítani fog a középtávú stratégia, amelyet rövid egyeztetés után remélhetőleg elfogad majd mind a szakma, mind az egészségügyi minisztérium. Ezzel együtt Magyarország már most is Európa élmezőnyében van a gyermekmentés szempontjából, a középtávú stratégia elsősorban a területi egyenlőtlenségeken fog javítani.