• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Praxisalap: a Fakoosz várja a véleményeket

Egészségpolitika Forrás: Weborvos

Az államtitkárság és a Fakoosz írásos véleményt vár hétfőig a kormányelőterjesztéshez!

Az Egészségügyi Államtitkárság által, a praxisalap létrehozásával kapcsolatban megtartott egyeztetésen a FAKOOSZ-t dr. Selmeczi Kamill elnök és Széphalmi Miklós főkönyvelő képviselte 2011. szeptember 12-én. Az egyeztetésen gyakorlatilag az alapellátásban számottevő szinte valamennyi szervezet részt vett - számolt be a szervezet honlapján, közeményben.

Mint írják, az egyeztetés rapid összehívása, illetve írásos előterjesztés hiányában a FAKOOSZ részéről a korábbi időszakban kialakult álláspontot képviselve az alábbiakat tartottuk fontosnak észrevételezni:

1. A praxisalap csak akkor tudja a tervezett funkcióját betölteni – méltó nyugdíjba vonulás, illetve az utánpótlás biztosítása – ha

a.) a praxisjog jogi helyzete egyértelműen rendezésre kerül. A FAKOOSZ a praxis ellátási területéhez kötve javasolja szabályozni a praxisjogot, mint vagyoni értékű jogot, egyfajta koncesszióként. Ezzel érhető el az, hogy társas vállalkozások esetében is lehetővé váljon a praxisjog beszerzési költségeinek elszámolása a bevételek terhére, ne a nettó jövedelemből kelljen kifizetni azt a praxist megszerző háziorvosnak. (Ezen véleményünket a jelenlévő szervezetek döntő többsége is osztotta.)
b.) Mindaddig, amíg az OEP finanszírozás nem biztosítja a praxisjog megszerzése költségeinek kitermelését, addig nem nagyon lehet számítani a praxisalap érdemi működésére. A jelenlegi OEP-szerződésekből eredő bevételek ugyanis gyakorlatilag még 0 %-os teljes hiteldíj-mutató mellett is csak a praxisjog törlesztését éppen hogy meghaladó legális nettó jövedelem kitermelését teszik lehetővé.

2. Fontosnak tartottuk megemlíteni annak kapcsán, hogy valamennyi praxist a jövőben a tervek szerint hozzájárulási kötelezettség – évi néhány tízezer forint nagyságrendben - terhelné a praxisalap bevételeihez, hogy ennek a feltételeit is meg kell teremteni:

a.) vagy az OEP-finanszírozásra eső iparűzési adó eltörlésével,
b.) vagy a befizetésnek a fizetendő iparűzési adó terhére történő elszámolhatóságával (azaz a praxisalapba történő befizetés csökkenti a fizetendő iparűzési adót.)
c.) az OEP-fínanszirozásnak legalább a praxisalapba történő befizetési kötelezettséggel történő emelését.

3. A FAKOOSZ támogatta azon elképzelést, hogy egységesítésre kerüljenek az önkormányzatokkal kötendő szerződések, ne helyi szubjektív tényezők befolyásolják egyes praxisok működését.

4. Fontos szempontnak tartottuk azt is, hogy a praxisok területi kijelölése objektív, szakmai alapon történjen, mind kevésbé befolyásolhassák szubjektív, partikuláris önkormányzati érdekek. Ez a praxisjog értékállóságának alapvető feltétele.

5. Felvetettük annak megfontolását, hogy az elégtelen finanszírozás okán a praxisok vétele legyen illetékmentes, eladása pedig – a nyerészkedést korlátozó feltételek beépítése mellett- adómentes. Ezen javaslatunk a költségvetés számára érdemi bevételkiesést nem jelentene, ugyanis jelenleg gyakorlatilag a praxisjog „piaca" nem működik.

6. Üdvözültük azon elképzelést is, hogy a praxisalapot egy független, társadalmi kontroll – az alapellátásban érdekeltek által delegált tagokból álló - alatt álló szervezet (pl. nonprofit gazdasági társaság) kezelje.

A konstruktív légkörű, feloldhatatlan véleménykülönbségektől mentes egyeztetés végén a levezető dr. Beneda Attila kabinetfőnök úr azzal a kéréssel fordult a résztvevőkhöz, hogy írásos véleményüket a kormányelőterjesztés véglegesítéséhez 2011. szeptember 19-én, hétfőn 10,00 óráig jutassák el az Államtitkárságra. Ezért azzal a kéréssel fordulunk tagjainkhoz, olvasóinkhoz, hogy véleményüket 2011. szeptember 16. pénteken 14,00 óráig jutassák el a fakoosz@gmail.com e-mail címre, hogy a hétfői határidőre mind alaposabb, szakszerűbb véleményt juttathassunk el a jogszabály előkészítőknek.