• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Indiaiak árulnak a lengyel piacon

Gyógyszerpiac Forrás: Scrip

A Glenmark folyamatosan erősíti európai jelenlétét, már tavaly megvásárolta a Medicamentát.

Hét gyógyszermárka jogait szerezte meg a Glenmark Pharmaceuticals az Actavistól illetve lengyelországi leányvállalatától, a Biovenától. A hírt közlő Scrip nem tud a tranzakció értékéről. Az akvizíció, amelyre a Glenmark cseh cége, a Medicamenta közbeiktatásával került sor, megfigyelők szerint egyet jelent az indiai cégnek a lengyel piacon való érezhető megjelenésével.

A megállapodás feltételeinek értelmében a Medicamenta megkapja az üzlet tárgyát képező termékek valamennyi lengyelországi forgalmazási és trademark-jogát. A hét készítményt a lengyel piacon saját disztribútorai valamint a Glenmark Pharmaceuticals Spzoo bekapcsolásával terjeszti majd. Utóbbi új forgalmazási és marketing-szervezet, amelynek élén country-menedzserként Wojciech Smoczinsky áll. Smoczinsky korábban a Janssen-Cilag lengyel country-menedzsere volt.

Glen Saldanha, a Glenmark Pharmaceuticals ügyvezető-vezérigazgatója közölte a Scrippel, hogy az indiaihoz nagyon hasonló lengyel piac jelentős lehetőségeket tartogat a márkás generikumok számára. A Glenmark új különleges és márkás gyógyszerek forgalmazójává óhajt előlépni: ennek eszköze az, hogy vezető pozíciókat vásárol magának a kulcsfontosságú márkásgenerikum-piacokon. A cég arra számít, hogy a hét mostani márkán túl 2008-2009 vége előtt három saját termékét dobja piacra Lengyelországban – közölte Saldanha. A lengyel piac Közép- és Kelet-Európában a legjelentősebb, és szereplői 2007-ben 7 milliárd dollárnyi gyógyszert forgalmaztak, azaz az előző évinél 8 százalékkal többet.

A Scrip úgy tudja, hogy a hét Actavis-termékből 2007-ben körülbelül 12 millió dollár értékben adtak el, ez a szám azonban a Glenmark becslései szerint 2008-2009-ben 12 millió dollár lesz. A hetesfogat két legfontosabb eleme a Cital – Lengyelországban a piacvezető citalopram-hatóanyagú antidepresszáns –, és egy epilepszia-gyógyszer, a Lamotrix (hatóanyag: lamotrigine), melyek együtt az újonnan megvásárolt Glenmark-portfolió forgalmának 50 százalékát produkálják.

A Glenmark folyamatosan erősíti európai jelenlétét. Tavaly megvásárolta a Medicamentát, amivel bejelentkezett a cseh és a szlovák piacra, az idei évben pedig Romániában kezdett – a lap által egyelőre nem ismertetett – tevékenységbe.