Megújult a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet szakmai folyóirata.
A lelki egészség megőrzésért felelős szakemberek meglehetősen alacsony létszámban vannak jelen az intézményekben, miközben az iskolai bántalmazás (annak elsősorban verbális formája) jelen van az iskolákban. A pedagógusok több mint háromnegyede tapasztalt ilyet, kiközösítéssel 41%-uk találkozott, fizikai bántalmazást pedig 38%-uk érzékelt valamilyen gyakorisággal – derül ki a megújult Egészségfejlesztési folyóirat egyik eredeti közleményében, amely ismerteti a hazai iskolákban végzett egészséges életmóddal kapcsolatos kutatást.
A Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet szakmai folyóira idei első számától kezdve megújult. A változás célja, hogy az Egészségfejlesztés mind megjelenésében, mind tartalmában jobban illeszkedjen a megváltozott népegészségügyi kihívásokhoz.
Ennek érdekében a hazai népegészségügy területén elsőként, eredeti közleményként csak szakbírálaton átesett cikkek kerülhetnek közlésre a folyóiratban, ezzel is előmozdítva, hogy szakmai körökben is elismert és idézett folyóirattá váljon. Fontosnak tartjuk a társszakmák képviselőinek bevonását, ezért olyan közlemények megjelentetését is tervezzük, melyek többek között a munkahelyek, iskolák vagy az önkormányzatok egészségfejlesztési feladataira, tevékenységére vonatkoznak.
A 2016.1. számban többek között olvasni lehet az új hazai egészségmonitorozási koncepcióról, az iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása (HBSC) kutatás nemrég megjelent nemzetközi és hazai jelentéséről, valamint az Egészségfejlesztési Irodák hálózatáról.
A folyóirat mostantól elektronikus formában, ingyenesen elérhető a következő weboldalon:folyoirat.nefi.hu
Az Egészségfejlesztés a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet szakmai folyóirata, mely a jelenleg és jövőben egészségfejlesztéssel foglalkozó, vagy azzal kapcsolatba kerülő szakemberek számára készül. Küldetése, hogy hozzájáruljon a hazai egészségfejlesztés színvonalának emeléséhez az egyének és a közösségek egészségmagatartására közvetlenül vagy közvetve hatást kifejtő tényezőkre vonatkozó szakmai kommunikációval.