• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Hány éves kortól ajánlott az anyajegyszűrés?

      Hány éves kortól ajánlott az anyajegyszűrés?

    • Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

      Egyszerű módszer a melanoma korai felismerésére

    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

  • egynapos sebészet
    • Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Megduplázódott az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

      Egynapos sebészetet adtak át Karácsony Gergelyék

    • Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

      Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

Játékos készségfejlesztés gyerekeknek

Hírek 2022.12.01 Forrás: Weborvos
Játékos készségfejlesztés gyerekeknek

Profi informatikai megoldást fejlesztettek ki a tanulási nehézségek felmérésére és készségfejlesztésre

Különleges játékalapú rendszert fejlesztett ki a magyar Blackbelt Technology a gyermekkori tanulási nehézségek felmérésére és készségfejlesztésre. A „Zeppie – A szikrák földjén” rendszer egy orvosi kezelést kiegészítő informatikai megoldás, amelyet a kétéves fejlesztési folyamat utolsó szakaszában nagy sikerrel teszteltek a gyermekek készségfejlesztésében résztvevő neuropszichológusok és neurológusok.

„A Zeppie rendszer segítségével a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek játékos módon fejleszthetik saját képességeiket, meghatározott orvosi utasítások alapján” – emelte ki a megoldás legfontosabb előnyét Sövegjártó Róbert, a Zeppie-rendszert fejlesztő BlackBelt Technology ügyvezető igazgatója.

A rendszer kialakításával a fejlesztő csapat célja a részképesség zavarok elemzése és egy fejlett online orvosi diagnosztikai és fejlesztési eszköz létrehozása volt. A megvalósult Zeppie rendszer egy olyan speciális kognitív fejlesztő programcsomag, amely támogatja a gyerekek aktuális képességeinek részletes, sokoldalú felmérését és a különböző részképesség zavarok személyre szabott fejlesztését. A fejlesztési csomag képes az egyes gyermekek állapotához és fejlettségi szintjéhez egyénileg igazodni.

 

A fejlesztési folyamatban a BlackBelt csapata elsőként a részképességeket és a lehetséges terápiás játékokat vizsgálta. Figyelembe vették az orvosi kutatások során szerzett tapasztalatokat, és úgy döntöttek, hogy kifejlesztenek egy olyan, tableteken használható megoldást, amely három diagnosztikai és négy fejlesztő játékot tartalmaz. A hét játékot egy olyan applikáció segítségével valósították meg, amely többek között biztosította az orvosok és a szülők/felhasználók számára egyértelműen elkülönülő felületek létrehozását. Emellett az applikáció lehetővé teszi további játékok felvételét is.

Az alkalmazás logikai és tervezési terveit a jól összeszokott orvosi csapattal együttműködve összeállított követelmények alapján készítették el, majd megkezdődött a webes és táblagépes alkalmazások fejlesztése. A fejlesztéssel párhuzamosan a megadott játékszabályok és grafikai tervek felhasználásával készültek a táblagépes fejlesztő- és diagnosztikai játékok prototípusai. Ezeket a prototípusokat először az üzleti elemző és a megoldástervező kollégák vizsgálták át, majd bemutatták az orvosi csapatnak, akik tesztelték és jóváhagyták azokat, illetve további javaslatokat tettek a játékok módosítására.

A fejlesztők számára az egyik legérdekesebb kihívás az volt, hogy az orvosok által nap mint nap diagnosztikai célokra használt két játék a 1990-es években tervezett szoftvereken alapult. Ezt kellett felhasználni egy olyan alkalmazás kifejlesztéséhez, amelynek arculata és felülete megfelel a mai trendeknek és felhasználói igényeknek, és amely leköti a gyerekeket, és vonzóvá teszi a játékot. Ehhez külső felhasználói élmény szakértőket vett igénybe a BlackBelt.

 

Szintén komoly kihívást jelentett az orvosi csapattal való kölcsönös kommunikáció, mert nem volt egyértelmű, hogyan tudják fejlesztők és elemzők kódolni az orvostudomány nyelvét? Mindkét csapat rengeteg kutatómunkát végzett, hogy rájöjjenek: hogyan lehet a játékokban megjelenő diagnosztikai és fejlesztői elvárásokat úgy megvalósítani, hogy azok tableten is használhatóak legyenek, miközben az orvosok számára is megfelelő adatokat szolgáltassanak.

A fejlesztés lezárását követően a klinikai tesztek megerősítették, hogy az alkalmazás segítette a gyermekek fejlődését. Bízunk benne, hogy a továbbiakban is folytathatjuk a játékok fejlesztését és széles körű terjesztését. Az egész csapat nevében szólva nagyszerű érzés olyasmit létrehozni, ami segíti a gyermekek képességeinek fejlődését.

Beszámolónk második része: Mitől lehet sikeres az online készségfejlesztés?

 

A fejlesztés a Nemzeti Kutatási, Fejlesztés és Innovációs Hivatal támogatásával, a KFi_16-1-2017-0507 azonosítószámú projekt keretében valósult meg.