• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Orvosi rendelők a bevásárlóközpontokban

Hírek Forrás: MTI

Eddig mintegy 90 ezer ember regisztráltatta magát a rendszerben - Csehországban.

Egyre népszerűbbek a nagy bevásárlóközpontokban működő orvosi rendelők Csehországban. A Moje ambulance (Az én rendelőm) nevű társaság 2007-ben nyitotta meg az első ilyen rendelőjét, s ma már országszerte 14-et működtet. A 15. a közeljövőben nyílik meg Prágában.

"Az utóbbi időben havonta mintegy 500-an érdeklődnek a rendszerbe való felvétel iránt" - mondta David Lastuvka, a társaság kereskedelmi osztályának vezetője újságíróknak nyilatkozva Prágában. "Azzal számolunk, hogy a jövő évben rendelőink száma 18-ra emelkedik, ügyfeleink száma pedig 130 ezerre" - tette hozzá Lastuvka.

A rendszer lényege, hogy a Moje ambulance orvosi rendelői reggel nyolctól este nyolcig a regisztrált páciensek rendelkezésére állnak. A beteg bármelyik rendelőt felkeresheti, ott az egyeztetett időpontban fogadják, gyakorlatilag nincs várakozási idő, nem úgy, mint a csehországi orvosoknál általában. Az ellátás a betegnek nem kerül semmiféle pluszkiadásba, mert az egészet az ő esetében is az egészségbiztosító fizeti a hatályos törvényeknek megfelelően.

Amennyiben bárkinek sürgős egészségügyi problémája van, a 12 órás műszak alatt bármikor jelentkezhet az orvosnál, aki nem feltétlenül személyesen, hanem telefonon vagy e-mailben segít, tanácsot ad. A gyógyszerkiváltáshoz szükséges vényeket a páciensnek akár postán is megküldik.

Az orvosi kamara egy része fenntartásokkal veszi a Moje ambulance szerintük "hipermarketes" rendelői hálózatát. Azt állítják, hogy ebben a "gyári" rendszerben nem alakulhat ki a sikeres gyógyításhoz szükséges bizalmi légkör az orvos és a páciens között, mert az orvosok és az ápolók a rendelőkben folyamatosan váltják egymást.

Lastuvka elismerte: kezdetben valóban volt egyfajta bizalmatlanság a hálózat rendelőivel szemben, és nehéz volt jó orvosokat toborozni. Azoknak, akik a Moje ambulance szolgálatába léptek, ráadásul kollégáik bírálatával is számolniuk kellett.

"Mára a helyzet megváltozott, rendelőinkben nagyon jó orvosok dolgoznak. Többen jelentkeznek, mint ahány orvosra szükségünk van" - magyarázta a helyzetet Lastuvka.

A cseh sajtó szerint a Moje ambulance egyre terjedő hálózata azzal a kedvező hatással járt az utóbbi két-három évben, hogy nagyon sok háziorvos meghosszabbította rendelési idejét.