2012 közepétől kötelezően ezek riogatják a leszokni nem tudó cigarettázókat.
A dohánygyártóknak és a beszállítóknak 2012. március 21-ig kell áttérniük az új csomagolásra, a dobozok mindkét oldalának 75 százalékát kell beborítaniuk a figyelemfelkeltő képekkel. (Ma csak a csomagolások felét fedik el a hasonló képek és feliratok.)
Június 19-e után pedig már nem kerülhetnek kereskedelmi forgalomba olyan szívnivalók, amelyeken nem az új ábrák valamelyike szerepel. A 16 darab Kanadában bemutatott új címkén egyebek között egy kórházi ágyon fekvő, tüdőrák miatt haldokló nő képe látható, egy férfié, akinek lyuk van a torkán a dohányzás következtében kialakult gégerák miatti műtéttől, valamint egy beteg, rákos nyelvről készített közeli felvétel.
"Nagyobbá, figyelemfelkeltőbbé és még érthetőbbé akartuk tenni a képeket. Az ábrák meglehetősen durvák és ijesztőek is, de ez a dohányzás kegyetlen valósága" - hangoztatta Leona Aglukkaq kanadai egészségügyi miniszter az új címkéket bemutató rendezvényen. "Az elmúlt években az emberek egyszerűen hozzászoktak a régi képekhez, ezért ismét szeretnénk megragadni a figyelmüket" - tette hozzá.
Az új cimkék itt tekinthetők meg