Huszonnégy óra alatt 200-300 hívás érkezik az Egri Mentőállomás irányító csoportjához.
Szerdán reggel egy nő életét mentették meg, ottjártunkkor pedig egy bajbajutott fiú mentésében segítettek. Dávid Gyöngyi, az irányító csoport vezetője elmondta, egyszerre három szakképzett mentő dolgozik az ügyeleten a Heves megyei mentésirányításban, egy mentésvezető és két mentésirányító. A megyéből az összes segélyhívás, bejelentés ide érkezik, ha valaki a 104-et hívja, de ide kapcsolják a 112-re érkező megyénkre vonatkozó jelzéseket is. Egy nap körülbelül 200-300 hívás fut be – írja a heol.hu portálja.
Vannak, akik tanácsot kérnek, például, hogy magas a vérnyomása, milyen gyógyszert szedjen, de rosszullét, ájulás, félrenyelés, közlekedési baleset esetén is segítséget kérnek. Ilyenkor részletesen kikérdezzük, hogy pontosan mi történt, hogyan és hol történt, biztonságban van-e a beteg. Ezután riasztjuk a helyszínhez legközelebbi mentőt.
A mentésvezető elmondta azt is, amióta szigorúbban büntetik a szándékosan megtévesztő betelefonálókat, azóta kevesebb ilyen hívás érkezik. Hozzátette: azonban még így is előfordul, hogy vannak olyanok, akik jó heccnek tartják felhívni a mentőket és valótlanságokat bejelenteni. Ilyenkor felteszik a kérdéseket és hamar kiszűrik a telefonbetyárokat.
Munkánk egyik nagy sikere, amikor telefonos újraélesztést végzünk és utána kapjuk a visszajelzést, hogy a beteg jól van – nyilatkozta Pozsgai Hedvig, az egyik ügyeletes.
Sajnos vannak olyan helyzetek is, amikor nem ilyen segítőkészek a telefonálók. Sokszok kapunk szidalmazást, trágár szavakat is a vonal túlsó végéről. Többen türelmetlenek és nem hagyják, hogy segítsünk. Elmondjuk, hogy mit miért tegyenek, de kevesen vannak, akik tisztában vannak azzal, miért fontos ez. Jó lenne, ha fejlődne az egészségkultúránk és mindenki megérteni, hogy az elsősegélynyújtás életeket menthet – emelte ki Pozsgai Hedvig.