Máig él a tévhit, hogy jobb kirepülni a karambolozó autóból, mint bent maradni. Vagy az, hogy majd "kitámaszt" a sofőr, ha látja a bajt.
Múlt héten fokozott ellenőrzést tartott a rendőrség, a passzív biztonsági eszközök használata kapcsán részletesebb kép rajzolódik ki a "nemcsatolókról" - ismertette az Infostart.
A biztonsági öv, gyermekülés, bukósisak pozitív védelmi hatását nemcsak ütközési tesztek és elméleti elgondolások igazolják vissza, hanem a gyakorlat is. Ám sokan még ma sem használják a kötelezően előírt használatú eszközöket különböző indokokból, például máig él a tévhit, hogy jobb kirepülni a karambolozó autóból, mint bent maradni. Vagy az, hogy majd "kitámaszt" a sofőr, ha látja az elkerülhetetlen bajt, a hátsó ülés meg úgyis "biztonságos". A gyermekülés elhanyagolását rendszerint a gyerek tiltakozására fogják, a bukósisak nem viselésével kapcsolatban pedig legtöbbször azzal védekeznek a motorosok, kerékpárosok, hogy csak rövid távra pattantak nyeregbe.
Az ellenőrzési akció keretében a rendőrök 15 911 jogsértést tártak fel egy hét alatt, ebből 15 449 esetben nem használták a biztonsági övet a sofőrök és/vagy az utasok.
Mint írják, minthogy a lakott területen belül jellemző alacsonyabb haladási sebesség az autósokat könnyelműbbé teszi ebben a témában, nem meglepő, hogy ott 10 941-en nem csatoltak övet az ellenőrzöttek közül. De az utasok is a városokban, falvakban a leglazábbak: az elöl ülők közül 2221-en, a hátul ülők közül 984-en nem csatoltak övet az ellenőrzött járművekben.
Arról is beszámolnak, hogy a gyerekülés használatában nem volt ennyire rossz a helyzet, bár az is igaz, hogy az össz-ellenőrzött járművekben arányosan jóval kevesebb gyermekutazás történt.
265 esetben vagy nem szabályosan (például bekötetlenül) ült a gyermek az ülésben, illetve az ülésmagasítón, vagy nem is használtak ilyen eszközt.
További részletek a teljes cikkben