Jász-Nagykun-Szolnok vármegyéből eddig sem a betegektől, sem az önkormányzatoktól, sem a felügyeleti szervek részéről nem érkezett panasz, kritika.
Szeptember elsején Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében is elindult az új, egységes ügyeleti rendszer, ami az Országos Mentőszolgálat tapasztalatai szerint eddig hatékonyan, panaszmentesen működik - írta az OMSZ tájékoztatása alapján a szoljon.hu.
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye egységes alapellátási ügyeleti rendszerében eddig 2878 ellátást végeztünk, 2139 beteget valamelyik ügyeleti telephelyen láttak el, 359 esetben ment ki az ügyelet a beteghez, 383 esetben telefonos tanácsadás történt, 82 beteget kellett mentővel kórházba szállítani – tájékoztatott az eddigi számokról Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
Mint azt a lap kérdésére válaszolva elmondta, amennyiben a koordinátor úgy dönt, hogy az ügyeletes orvoshoz irányítja a panaszost, annak is megvannak a szabályai. Például, az ügyeletes orvosnak be kell mutatkoznia, és nem csak a diszpécser, ő is eldöntheti, hová irányítja tovább a beteget.
– Az ügyeletes orvos bemutatkozik, és szükség esetén tanácsadást végez a kompetenciájának megfelelően. Emellett rögzíti a tanácsadás tényét és eredményét az EESZT, vagyis a Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér rendszerében, visszakereshető módon. Ha a telefonos tanácsadás nem elegendő, akkor ügyeleti egység, vagy mentőegység indítása mellett dönt, vagy a beteget ügyeleti telephelyre, sürgősségi osztályra irányíthatja. Az orvosi konzultáció hanganyagát rögzítik, jogszerűen hozzáférhető – válaszolta ezzel kapcsolatos kérdésünkre Győrfi Pál.