• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Ezek a mentőszolgálat tapasztalatai a Jászkunságban

Lapszemle 2023.10.16 Forrás: szoljon.hu
Ezek a mentőszolgálat tapasztalatai a Jászkunságban

Jász-Nagykun-Szolnok vármegyéből eddig sem a betegektől, sem az önkormányzatoktól, sem a felügyeleti szervek részéről nem érkezett panasz, kritika.

Szeptember elsején Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében is elindult az új, egységes ügyeleti rendszer, ami az Országos Mentőszolgálat tapasztalatai szerint eddig hatékonyan, panaszmentesen működik - írta az OMSZ tájékoztatása alapján a szoljon.hu.

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye egységes alapellátási ügyeleti rendszerében eddig 2878 ellátást végeztünk, 2139 beteget valamelyik ügyeleti telephelyen láttak el, 359 esetben ment ki az ügyelet a beteghez, 383 esetben telefonos tanácsadás történt, 82 beteget kellett mentővel kórházba szállítani – tájékoztatott az eddigi számokról Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

Mint azt a lap kérdésére válaszolva elmondta, amennyiben a koordinátor úgy dönt, hogy az ügyeletes orvoshoz irányítja a panaszost, annak is megvannak a szabályai. Például, az ügyeletes orvosnak be kell mutatkoznia, és nem csak a diszpécser, ő is eldöntheti, hová irányítja tovább a beteget.

– Az ügyeletes orvos bemutatkozik, és szükség esetén tanácsadást végez a kompetenciájának megfelelően. Emellett rögzíti a tanácsadás tényét és eredményét az EESZT, vagyis a Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér rendszerében, visszakereshető módon. Ha a telefonos tanácsadás nem elegendő, akkor ügyeleti egység, vagy mentőegység indítása mellett dönt, vagy a beteget ügyeleti telephelyre, sürgősségi osztályra irányíthatja. Az orvosi konzultáció hanganyagát rögzítik, jogszerűen hozzáférhető – válaszolta ezzel kapcsolatos kérdésünkre Győrfi Pál.