Az első hat hétben 217 ezren töltötték ki a kérdőívet, az értékelések döntő többsége ötös, vagyis a legmagasabb pontszám - az államtitkárság szerint.
Az orvosi ellátás minőségéről és körülményeiről októbertől lehet visszajelzést adni az EgészségAblak applikációban. Rétvári Bence miniszterhelyettes, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára a minap arról számolt be, hogy november 20-ig már több mint hárommillióan töltötték le az applikációt. Az Indexnek azt is elmondta: a betegek nagy arányban töltötték ki a digitális kérdőívet az EgészségAblakon keresztül. Molnár Karolina, a Belügyminisztérium stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkára lapunknak részletesen beszélt arról, mivel voltak elégedettek és mit kifogásoltak a magyarok.
Az EgészségAblak applikációban októbertől van lehetőség értékelni az orvosi ellátás minőségét. „A kérdőív pushüzenet formában akkor ugrik fel, amikor a beteg kilép a rendelőből” – részletezte az Indexnek Molnár Karolina. Az új funkciónál ezt azért tartották fontosnak, mert a friss benyomásról általában szívesebben osztják meg tapasztalataikat az emberek. Rétvári Bence parlamenti államtitkár lapunknak elmondta: azért csak néhány szempont alapján várnak visszajelzést, hogy biztosan beérkezzenek a válaszok.
A kitöltés után a válaszok anonim módon, személyes adatok megjelölése nélkül érkeznek be. „A betegek többsége a vizsgálat után elégedett: az első hat hétben 217 ezren töltötték ki a kérdőívet, az értékelések döntő többsége ötös, vagyis a legmagasabb pontszám” – ismertette a helyettes államtitkár.
Az összesített válaszok végeredménye minden szempontra jó vagy nagyon jó, vagyis a kitöltők tapasztalatai alapján a mindennapi találkozásuk az egészségügyi ellátással pozitív. „Az orvosi szakértelemre a kérdőívet kitöltők 90 százaléka adott ötöst, a tisztaságra pedig 75 százalékuk adta a legmagasabb pontot. Az egészségügyi személyzet hozzáállásával 95 százalék volt teljesen elégedett, az intézményi tájékoztatással pedig 78 százalék. „Utóbbiba a portástól elkezdve a betegfelvételi pontokon át az orvosok és az asszisztensek információátadása is benne van, csakúgy, mint a betegirányító táblák” – fejtette ki Molnár Karolina.
Rétvári Bence államtitkár elmondta, hogy a rendelőben töltött várakozási időre vonatkozóan is pontosabb adatokat kapnak, ugyanis ebben is elég nagy a szórás. Van, ahol az időpontra érkezett beteget időben ellátják, máshol ennek ellenére is várnia kell. „Az alkalmazásnak abban is van jelentősége, hogy a kapacitásokat jobban ki tudjuk használni, több beteg jusson be pontosan, minél kevesebb várakozással a rendelőbe” – mutatott rá.
A transzparenciát nem mindenki szereti, ami megnehezíti a rendszer teljes körű alkalmazását, ezért még kicsit billegő állapotban vagyunk – jegyezte meg a Digital Health Summiton a JIR rendszer fejlesztésében és tesztelésében részt vevő Tóth Tibor, a Debreceni Egyetem Klinikai Központ vezetője.
További részletek a teljes cikkben