• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nem a hálapénz a legnagyobb gond

Lapszemle Forrás: magyarhirlap.hu

A beérkező sérelmes jelzéseknek mindössze 0,2 százaléka kapcsolódott a hálapénzhez, 0,3 százaléka súlyos testi sértésre utalt.

Míg 2013-ban alig kevesebb mint tízezer panasz érkezett hozzájuk, 2014-ben ez a szám 12 198-ra emelkedett, míg tavaly már 14 080 esetben keresték felOrszágos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ. Az erről készült grafikon szerint a 2015-ös panaszok harmincöt százaléka a fekvőbeteg-, harminchárom pedig a járóbeteg-ellátás területéről érkezett, az alapellátásban tapasztaltakról pedig 2610 fő, vagyis tizenkilenc százalék számolt be . idézte az adatokat a  magyarhírlap.hu a központ főigazgatójnak a Kórházszövetség kongresszusán ismertetett statisztikájából.

Érdekesség, hogy a megkeresések döntő többsége Közép-Magyarországról érkezett, a legkevesebben pedig Észak-Magyarországról keresték fel az intézetet.

A legtöbben a nem megfelelő egészségügyi ellátást nehezményezték az országban, összesen 25,5 százalék. Emögött lemaradva 7,7 százalék sérelmezte a betegtájékoztatás hiányát vagy annak nem megfelelő mivoltát, hat százalék a vele szemben alkalmazott hangnemmel volt elégedetlen, 2,1 százaléknak pedig az ápolás minőségével és az ellátási környezet milyenségével volt gondja.

Rendkívül érdekes adat, hogy az OBDK-hoz fordulóknak mindössze 0,2 százaléka tett bejelentést a hálapénzzel kapcsolatban, 0,3 százalék pedig „súlyos testi sértés ügyében" jelzett. Ide kapcsolódik, hogy amennyiben a központ olyan ügyet észlel, amely nem tartozik a hatáskörébe, akkor értesítenie kell a panaszost, illetve meg kell neveznie azt a szervet, amely az őt érintő problémával összefüggésben eljár.

Az OBDK tavalyi statisztikája kitér arra is, hogy a megkeresések alapján jellemzően milyen betegjogok sérültek 2015-ben az egészségügyben. Többségében, ötvenegy százalékban a megfelelő egészségügyi ellátáshoz való jog sérült, második helyen pedig az emberi méltósághoz való jog csorbulása áll tizenhét százalékkal. A panasz orvoslásával kapcsolatos-, illetve az orvosi titoktartáshoz való jog a beérkező jelzések alapján egy-egy százalékban sérült. További részletek, adatok