• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Ötletek a szuperkórház megközelítésére

Lapszemle Forrás: mno.hu

Felmerült az 1-es villamos illetve a 4-es metró vonalának meghosszabbítása, de ezekre egyelőre nincs pénz.

Egyelőre csak ötletelés zajlik a XI. kerületi Dobogóra tervezett szuperkórház tömegközlekedési kapcsolatainak megteremtése körül – nyilatkozta az mno.hu-nak megkeresésére Hoffmann Tamás (Fidesz–KDNP), Újbuda polgármestere arra reagálva, hogy a Magyar Idők nemrég arról számolt be, a kerületi önkormányzat villamost „kér" a kormánytól. Mint megtudták, hivatalosan egyelőre a terület gazdája, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. sem kereste meg az önkormányzatot a becslések szerint sok tízmilliárd forintért felépítendő szuperkórház ügyében.

Informális megbeszélések természetesen voltak arról, hogy mivel az M7-es és az M1-es autópálya melletti terület jelenleg megközelíthetetlen, kézenfekvő lenne az 1-es villamos továbbvitele Kelenföldről. A vonalat az eredeti tervek szerint 2018-ra hosszabbították volna meg a jelenlegi Fehérvári úti végállomástól Kelenföld városközponton át az Etele térig, azaz a 4-es metró végállomása és a Kelenföldi pályaudvar alkotta tömegközlekedési csomópontig. A csaknem hétmilliárd forintos fejlesztés késésben van, a Budapesti Közlekedési Központ honlapján található projektleírás szerint már fél éve el kellett volna kezdeni az építkezést.

Hoffmann Tamás úgy látja, a szuperkórházhoz vezető villamosvonal kiépítése sokkal bonyolultabb lehet, mint a mostani, „egyenes vonali" meghosszabbítás. – Nem sík területről van szó, a szintkülönbségek áthidalása anyagi terhekkel jár – hangsúlyozta a polgármester. A költségek itt jóval meghaladhatják a tízmilliárd forintot. Alternatíva a 4-es metró meghosszabbítása lehet Gazdagrét, a szuperkórház, illetve Budaörs felé, de a 2020-ig tartó uniós fejlesztési ciklusban nincs erre pénz.

További részletek a weboldalon.

Legolvasottabb cikkeink