• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Panaszkezelés: egyre céltudatosabbak a betegek

Lapszemle 2024.05.11 Forrás: medicalonline.hu
Panaszkezelés: egyre céltudatosabbak a betegek

A legtöbb megkeresés az egészségügyi ellátáshoz (a panaszok 60 százaléka), majd az emberi méltósághoz való jog megsértése miatt futott be 2023-ban.

Tavaly 23 877-en fordultak valamilyen panasszal a betegjogi képviselőkhöz, ami három százalékos növekedést jelent 2022-höz képest. A legtöbb megkeresés az egészségügyi ellátáshoz kötődően (a panaszok 60 százaléka), majd az emberi méltósághoz való jog megsértése miatt futott be 2023-ban a Belügyminisztérium Integrált Jogvédelmi Szolgálatához (IJSZ), de az ügykörök palettájára felkerült az orvosi kezelés visszautasításához való jog sérelme is – számolt be a főigazgató, Novák Krisztina a Magyar Kórházszövetség XXXVI. Kongresszusán a szervezet tavalyi tevékenységéről, tudósított a medicalonline.hu.

A panaszok 40 százaléka a betegtájékoztatáshoz kapcsolódott, mert a páciensek vagy nem, vagy nem megfelelő minőségben jutottak információhoz saját ellátásuk és állapotuk kapcsán

A legtöbb sérelem az alap- és a járóbeteg-szakellátásban érte a betegeket, akik viszont egyre cél- és jogtudatosabbak, az internetről számos információhoz jutnak, így felkészültebben kerülnek az orvoshoz – mondta az IJSZ vezetője. Az ellátóknak tanácsként azt üzente, a megfelelő beszédmód, a hétköznapi hasonlatokkal érthetőbbé tett orvosi információk, a páciens bevonása a kezelésbe, valamint annak tudatosítása, hogy miként vehetnek részt saját egészségi állapotuk helyreállításában, számos konfliktust megelőz, de hozzátette azt is, hogy az egészségügyi dolgozók jogvédelmét a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) látja el, sérelem esetén hozzájuk lehet fordulni. Továbbiak a teljes cikkben