• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Problémás a baleseti különadó

Lapszemle Forrás: Világgazdaság

Az E. Alap deficitjét akarja a kormány egyensúlyba hozni az új adóval.

Csak híradásokból értesültek a biztosítók a kormány szándékáról, hogy jövőre be kívánja vezetni az ún. baleseti adót - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) és a megkeresett biztosító társaságok is.

Az adónemről egyelőre annyit lehet tudni, hogy az állam a balesetet okozó autós ügyfelekkel rendelkező biztosítókra vetné azt ki, a cégek viszont átháríthatnák a közterhet az ügyfeleikre. Az új költségvetés részeként szombaton bejelentett baleseti különadóval a kormány az Egészségbiztosítási Alap deficitjét szeretné egyensúlyba hozni.

Ennek hiánya az év első nyolc hónapjában mintegy 18 milliárd forintot tett ki, az év végére pedig az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) előrejelzése szerint mintegy 45 milliárd forint körül alakul majd.

A biztositas.hu internetes portál szerint a legnagyobb kérdés az, a kormány a tetemes deficit mekkora hányadát kívánja a biztosítókra és rajtuk keresztül az autósokra hárítani. Ha ez komoly mértékű lesz, az minden bizonnyal megjelenik majd a kötelező gépjármű-biztosítási (kgfb) tarifákban is. A portál szerint az új adó akár 15-20 százalékkal is megnövelheti a kötelező biztosítás díjait, ez autósonként átlagosan 3-4000 forintos díjemelkedést jelentene a következő évekre.