• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Technológiai átalakulás előtt a gyógyszeripar, az egészségügy

Lapszemle 2022.04.02 Forrás: digitalhungary.hu
Technológiai átalakulás előtt a gyógyszeripar, az egészségügy

A gyógyszeriparban és az egészségügyi szektorban is egyre nagyobb igény jelentkezik az innovatív informatikai megoldásokra.

A hagyományos megoldások egyre kevésbé képesek kielégíteni a gyógyszeripar és egészségügyi szektor egyre növekvő elvárásait. Olyan specifikus, iparági sajátosságoknak megfelelő megoldásokra van szükség, melyek a digitalizáció és felhőalapú technológiák korában is képesek felvenni a versenyt - írja a digitalhungary.hu.

A gyógyszeriparban és az egészségügyi szektorban is egyre nagyobb igény jelentkezik a korszerű, innovatív informatikai megoldásokra. A növekvő ügyfél elvárások, az egyre szigorodó szabályozási követelmények, az adatbiztonsági előírások és a személyre szabott termékek folyamatosan új elvárásokat támasztanak a szoftverrendszerekkel szemben.

„Az ún. legacy technológiák - az olyan rendszerek vagy platformok, szoftveres megoldások, amelyeket a fejlesztők már nem támogatnak, nem adnak ki hozzájuk javításokat, frissítéseket -, nem képesek megfelelni a felerősödő elvárásoknak, a legtöbbször ezek a rendszerek nem is kompatibilisek az újabb eszközökkel vagy szoftververziókkal. A szegregált, eltérő rendszereken alapuló adatbázisok pedig nem tudnak teljes, 360 fokos képet adni az ügyfelekről és az üzleti folyamatokról, különösen, ha azok több szervezeti egységet is áthidalnak. Ezeket a szeparált rendszereket egyre költségesebb fejleszteni, integrálni és karbantartani" – mondta Szegedi István, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának szenior menedzsere.

...

Miért van szükség egészségügyi és gyógyszeripari specifikus CRM termékekre?

Az egészségügynek alapvetően három kulcsszereplője van: maga a páciens, az egészségügy szolgáltatásokat nyújtó és finanszírozó intézmények (klinikák, kórházak, biztosítók), illetve a gyógyszeripari és orvosi műszereket és berendezéseket gyártó cégek. A szereplők között zajló interakciók nem igazán kezelhetők a klasszikus CRM fogalmakkal: itt nem a potenciális ügyfél, eladási lehetőségek és előrejelzések (azaz a lead, opportunity, forecast) mentén zajlanak a folyamatok. Sokkal inkább a páciens/biztosított és az egészségügyi intézmények kapcsolatát kell leírni, precízen és biztonságosan kell kezelni a betegek állapotáról és a kezelési lépésekről szóló adatokat, a gyógyszerek adagolását, vagy az oltási protokollt. Ezekre a típusú adatokra találták ki az ún. EHR (Electronic Health Records - elektronikus egészségügyi nyilvántartás) szabványt, amely komplex adatmodellt és annak megfelelő szoftver komponenseket igényel.

További részletek a cikkben.