Nincs egységes országos betegadat-kezelési rendszer. Sokszor hiányzik az átjárhatóság.
A legtöbb magyar kórház, egészségügyi intézmény informatikai hálózata szigetszerűen, „befelé fordulva" működik. A betegadatok kizárólag egy adott intézményen belül hozzáférhetőek. Nincs egységes országos betegadat-kezelési rendszer. Sokszor hiányzik az „átjárhatóság".
A világban az egészségtudomány rohamtempóban fejlődik, a gyógyítás napról napra hatéko-nyabb módszerekkel képes legyőzni a betegségeket. Eközben hazánkban a kórházak még a legalapvetőbb napi működési szükségleteket is éppen csak fedezni tudják. Az egészségügyi intézmények fejlesztése azonban nem kizárólag pénzkérdés.
A Veszprém Megyei Csolnoky Ferenc Kórház által indított infokommunikációs fejlesztési modell jó példa arra, hogyan lehet a betegadatokat egy közös, bárhonnan, bármikor elérhető adatbázis-ban rendszerezni. A veszprémi példa a cég szerint jól modellezi, hogyan lehetne közös, országos betegadatbázist kialakítani az egészségügyben.
„Ma már nincs technológiai akadálya annak, hogy a képi diagnosztikai anyagokat – röntgen, CT, MRI – felvételeket digitalizálva tároljuk, mégpedig úgy, hogy azok egy külső tárhelyen bármikor, bárhonnan hozzáférhetőek legyenek. A modellnek két újdonsága van. Az egyik az adatok külső elhelyezése, emellett a működtetés külső szolgáltatóval történő biztosítása, a másik pedig az adatok ebből következő rugalmas megoszthatósága, a hozzáférést gátló „falak" ledöntése" – fogalmazott Sas Tibor, informatikai, dokumentációs és kontrolling osztályvezető, aki 2007-ben vette át a Veszprém Megyei Csolnoky Ferenc Kórház informatikai részlegének irányítását.