• nátha
    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

    • Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

      Immunerősítést már nyár végén érdemes elkezdeni

    • Itt az ősz, már támadnak a vírusok

      Itt az ősz, már támadnak a vírusok

  • melanóma
    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

    • A betegségről a melanoma világnapján

      A betegségről a melanoma világnapján

    • Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

      Melanoma: Fedezze fel időben az árulkodó jeleket!

  • egynapos sebészet
    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

    • Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

      Profilbővítést tervez a sikeres egynapos sebészet

    • Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

      Megtriplázható az egynapos műtétek száma hazánkban

Ez lenne az ideális étrend minden földlakónak

Lapszemle 2019.01.22 Forrás: merce.hu
Ez lenne az ideális étrend minden földlakónak

Mindenkinek vissza kellene szorítania legalább egy ételfajtát a kiegyensúlyozott diétához.

Évente 11 millió korai elhalálozást lehetne megakadályozni egy új étrenddel, amelyet londoni és harvardi kutatók állítottak össze. Az EAT-Lancet Commission az étkezéssel foglalkozó, 30 vezető tudóst magába foglaló nemzetközi szervezet ezt az étrendet javasolja a Föld minden lakója számára. Ajánlásaikat most az ENSZ egészségügyi szervezetének, a WHO-nak is benyújtják - írta a mérce.hu.

Az étlap szerint sok száraz és olajos magvat és zöldséget, rendkívül kevés húst, tojást és tejterméket fogyasztva áll össze az ember ideális étrendje, méghozzá olyanformán, hogy

ha mindenki azt követné, azzal 10 milliárd ember fenntartható élelmezése is megoldottá válna, nem kellene mezőgazdasági célból több földet lefoglalni, meg tudnánk őrizni tiszta vízforrásainkat, le tudnánk lassítani az állatfajok kihalását és minimalizálnánk a klímaváltozás hatásait.

Mogyorófélék: 50 gramm naponta

Bab, csicseriborsó, lencse, szemes zöldségek: 75 gramm naponta

Hal: 28 gramm naponta

Tojás: 13 gramm (egy negyed tojás) naponta, kicsivel több, mint egy tojás egy héten

Hús: 14 gramm vöröshús illetve 29 gramm csirekhús egy nap

Szénhidrátok: teljes kiőrlésű gabona, pl. kenyér, és rizs: 232 gramm egy nap, rostokban dús zöldségekből (pl. répa, cékla) 50 gramm naponta

Zöldségfélék: napi 300 gramm és gyümölcsfélék: napi 200 gramm

Az étrendbe még belefér 31 grammnyi cukor és 50 gramm olajféle (pl. olívaolaj) is.

A most összeállított menü egyszerre kezelné az egészséges étkezés, és a környezet megmentésének elősegítését, valamint a vagyoni egyenlőtlenségek táplálkozásban való visszatükröződését is enyhítené. A teljes cikk itt olvasható

Legolvasottabb cikkeink