• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

    • Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

      Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

    • Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

      Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészeti központ létesítése kezdődik Velencén

      Egynapos sebészeti központ létesítése kezdődik Velencén

    • Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

      Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

    • Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

      Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

37 éves férfi vagyok. Túlsúlyos nem vagyok,nem dohányzom,rendszeresen és intenzíven sportolok mégis kicsit magas a vérnyomásom...

... Ez annyit jelent,hogy nyugalmi állapotban 155/80 körül mozog 45-50 pulzusszám mellett. Közvetlenül sportolás után 125/80 120-as pulzusnál és ahogy esik vissza a pulzus úgy emelkedik 155/80 körülire a vérnyomás. Kérdésem az lenne,hogy ezzel már orvoshoz kellene fordulnom és vélhetően vérnyomáscsökkentő gyógyszert kellene szednem? Vagy ez még nem vészes és van esetleg valami gyógyszer nélküli alternatív megoldás? Válaszát előre is köszönöm!


VÁLASZ


A 140/80 Hgmm értéket olyan határértéknek tekintik, amikor már meg kell kezdeni az érintett kezelését. Az Ön esetében – úgy tűnik – alternatív kezelésre, ami első sorban a sószegény étrendet és a testsúlycsökkentést jelenti, nemigen jön szóba. A magas vérnyomás tartós fennállása miatt a szív és vese elváltozását okozza, hajlamosít az agyvérzésre is. Azt javaslom, forduljon orvoshoz és fogadja meg az ő tanácsát.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink