• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

    • Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

      Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

    • Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

      Friss kutatás: Több nő jár bőrgyógyászati szűrésre

  • egynapos sebészet
    • Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

      Bővítéssel orvosolják a helyhiányt Budaörsön

    • Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

      Jövő héttől ismét végezhető egynapos sebészeti ellátás

    • Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

      Felfüggesztették az egynapos sebészeti ellátásokat

Tisztelt Dokto Úr!

Kb 2 éve gyomortükrözés során gyomornyálkahártya gyulladást állapítottak meg,illetve refluxot,ami a nyelöcsövem is megmarta.Kaptam rá pantoprazol,amit azóta is szedek napi 40 mg-ot.Kérdésem ennyi idő alatt kialakulhat e gyomorrák?...

... A másik kérdés hogy a pantoprazol meggyógyítja e a gyomornyálkahártyát?
Amit tudni kell rólam hogy sajnos immunbeteg vagyok,szteroidot szedek napi 4mg,mellette kapok trentált,chinopamilt,d vit,calcium,magnezium,clexan.
Tükrözés után nem mondták hogy vissza kellene mennem kontrolra,de félek hogy nehogy gyomorrák alakuljon ki,37 éves nő vagyok.A pantoprazol mellett is van hogy fáj a gyomrom,olyankor veszek be rennit,és szódabikarbónát,és ez segít.
Köszönöm a válaszukat:Tisztelettel:Barbi


VÁLASZ


A gyomorrák kialakulásának a veszélye nem áll fenn. Amióta a helicobakter nevű elváltozást kezelni lehet, gyakorlatilag megszűnt a gyomorrák előfordulása. A kezelés pedig magába foglalja az Ön által is szedett gyógyszert. Az említett gyógyszer a gyomor sósavtermelését gátolja, a sok sav okozhatja a nyálkahártya gyulladását. A szteroid fokozza a savtermelést, ezért is indokolt tartósan szednie a gyógyszert.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink