• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Tisztel Doktor Ur/Holgy!
A kovetkezo kerdessel fordulok Onhoz: kb. 3-4 eve egyszer felrevert a szivem, majd azota szinte mindennap. Ekkor elmentem kardiologushoz, semmit nem talalt. Kaptam ...

... Betalocot amit esetenkent szedtem. Kb. 2 evig jol voltam majd tavaly,tavalyelotz ujra jelentkezett a ritmus zavarom, ismet elmentem orvoshoz, aki felirt concorcort, hogy reggelente szedjem. Ezt szedtem is egy evig kb., de ma mertem a pulzusomat es a gyogyszer szedese mellett 120 volt a pulzusom. Az lenne a kerdesem hogy panikbetegseg miatt lehet-e magas pulzusszam (teljesen normalia vernyomas mellett)? Illetve iden nyarra kuldtek el pajzsmirigy kivizsgalasra, mert egy elozo verkepemen kicsit magasabb lett a tsh ertek. Ezerz jodot szedek par honapja, emiatt lehet magas a pulzus? A vercukrom is icipicit magasabb volt, ez esetleg okozhatja? A doki azt mondta nem hiszi hogy az a ludas.
Valaszat elore ia koszonom!
20/ lany


VÁLASZ


A magasabb vércukor érték bizonyosan nem oka a magasabb pulsusszámnak, igaza van orvosának. A szapora szívműködés egyik jele lehet a pajzsmirigy túlműködésnek. A jódszedésre vonatkozóan nem tudok állása foglalni, de véleményem szerint manapság ez teljesen felesleges, netán káros, hacsak nem a túlműködő pajzsmirigy műtéte előtti előkészítést szolgálja. A szív ritmuszavara gyakori és rendszerint ártalmatlan jelenség. Ha rendszeressé vagy állandóvá válik, beavatkozásra ( gyógyszeres vagy egyéb ) lehet szükség. Ezt azonban csak ekg vagy egyéb vizsgálat alapján lehet eldönteni.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink