• nátha
    • A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

      A vírus, amit a kisgyerekes szülőknek fontos ismerniük

    • Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

      Nátha, megfázás: mikor forduljunk orvoshoz?

    • A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

      A tüdőgyógyász szerint a náthának is lehetnek szövődményei

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

    • Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

      Egy területen jó teljesítményt nyújt az egészségügy

Jó napot kívánok a családban örökletes a magas vérnyomás, így hát az enyém is az. Kb. egy és fél évvel ezelőtt már annyira fájt a fejem, hogy már el kellett mennem orvoshoz...

... (160/110 átlag házilag mért). Fel is írt nekem egy gyógyszert (Dironorm). Reggelente 1-et kell bevennem. Viszont a múlt nyáron a strandon összeestem és a elsősegély nyújtóban az orvos az mondta hogy leesett a vérnyomásom. Azóta csak fél tablettát szedek naponta. Két héttel ezelőtt, egy futball meccs után megint rosszul lettem, már a előjelekből éreztem hogy megint leesett a vérnyomásom. Odahaza meg is mértem és 120/48 volt. Egy héttel ezelőtt pedig 15 perc foci után megpattant az izom a vádlimban. (korábban többször is észleltem, hogy munka után hazaérve egy kicsit duzzadt a lábam a zokni levetése után). Sebész orvos ki is írt nekem véralvadás gátló gyógyszert és értágítót a vérrög keletkezése megakadályozására. Rájöttem, hogy a felírt orvosság leviszi a vérnyomásom, de az alsó értéket nagyon. (a
második rosszullét után kihagytam egy napot, de a felső érték felszökött 168-ra 168/70, úgyhogy továbbra is szedem a gyógyszert). Kérném tanácsát, hogy mit tegyek, kérjek más gyógyszert, vagy kivizsgálásokat. A véremet nemrég ellenőrizték, ott minden rendben volt. Szerintem az izom szakadást is befolyásolhatta a vérnyomás probléma. Köszönettel és tisztelettel, H.I. (38 éves).


VÁLASZ


Az izomszakadáshoz inkább a sportnak, az alkalomszerű és nem megfelelően felépített edzés hiánya okozhatta és nem az emelkedett vérnyomás emelkedés. A gyógyszeres kezelésébe semmi esetre sem avatkozhatunk bele, ezt csak orvosa teheti meg felelősséggel. Menjen vissza hozzá és beszélje meg a problémát vele. A magasvérnyomás betegség egyébként is rendszeres ellenőrzést, többek között szemészeti vizsgálatot is indokol. Megjegyzem, a futballozással járó jelentős folyadékvesztés a sport okozta vérnyomás-emelkedés után vezethet alacsonyabb vérnyomás-értékhez, ahogy nyáron a hőség okozta folyadékvesztés is.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink